سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 81516
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس هیئت کاراته قم:

کاراته قم در مسیر توسعه گام بر می‌دارد

قم نيوز : رئیس هیئت کاراته استان قم با بیان اینکه کاراته قم در مسیر توسعه گام بر می‌دارد، گفت: امروز کاراته قم در توسعه پایه، داوران و باشگاه‌ها در شرایط امیدبخشی قرار گرفته است.
کاراته قم در مسیر توسعه گام بر می‌دارد
کاراته قم در مسیر توسعه گام بر می‌دارد
به گزارش قم نیوز علیرضا برخورداری در نشست خبری هیئت کاراته استان قم که شامگاه دوشنبه در قم برگزار شد اظهار داشت: کاراته یکی از رشته‌های مدال آور و افتخار آفرین برای ورزش قم در میادین بین المللی بوده است و موفقیت کاراته قم در سالیان متمادی در زمینه کسب عنوان هیئت ورزشی برتر استان قم شاهدی بر این مدعا است.

وی افزود: کاراته قم امروز امیر مهدی‌زاده را به عنوان گل سرسبد خود در راه کسب سهمیه المپیک توکیو دارد و در گذشته نیز قهرمانان بزرگ و مدال آوری از قم افتخار آفرین شده‌اند ضمن این که امروز جوانان و نوجوانان مستعدی داریم که می‌توانند آینده کاراته قم را هم در کاتا و هم کومیته تأمین کنند و کاراته قم در مسیر توسعه گام بر می‌دارد

رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: رشد کاراته قم تنها در بخش قهرمان پروری نبوده است بلکه امروز کاراته قم در بخش داوران دارای جایگاه آسیایی است و داوران قمی در سطح ملی نیز جایگاه شایسته‌ای دارند به طوری که  ۵۲ داور فعال داریم که ۸ نفر از آنها داور آسیایی هستند و تیم‌های کاراته قم نیز در لیگ‌های برتر کشور و لیگ بانوان علاوه بر مسابقات پایه و قهرمانی کشور شرکت می‌کنند.

برخورداری با اشاره به این که با پایان دوره ۴ ساله خود در رأس هیئت کاراته استان قم قصد شرکت دوباره در انتخابات این هیئت ورزشی به عنوان نامزد را نداشته بیان داشت: می‌خواستم پس از پایان دوره ۴ ساله به دوران حضورم در این سمت پایان دهم اما اصرار جمعی از بزرگان و تلاشگران کاراته منجر به این شد که برای ۴ ساله آتی نیز نامزد شوم.

وی با اشاره به وضعیت امیر مهدی زاده در راه کسب سهمیه المپیک توکیو عنوان کرد: مهدی زاده گرچه در ماه‌های اخیر مشکلاتی در روند نتیجه گیری داشته است اما همچنان شانس جدی ما برای حضور در المپیک تلقی می‌شود. او مسابقات کاراته وان در شیلی، روسیه، فرانسه و اسپانیا را در پیش رو دارد و در نهایت با این فرض که در امتیاز رنکینگ جهانی موفق به کسب سهمیه نشود، این سهمیه را در مسابقات انتخابی نهایی به دست خواهد آورد و این موضوع خوشبین هستم.

رئیس هیئت کاراته استان قم همچنین در مورد محرومیت امیر مهدی زاده در حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان گفت: نه من و نه هیچ شخص دیگر از محرومیت او اطلاعی نداشتیم. او در تاشکند در وزن کشی شرکت کرد و نام او در بین نفرات فهرست مسابقه قرار داشت. این نشان می‌دهد برنامه قبلی برای اعمال محرومیت او وجود نداشته و کم لطفی‌هایی صورت گرفته که او را محروم کنند و نگذارند مسابقه دهد.

برخورداری در مورد حمایت از سبک‌های آزاد کاراته تأکید کرد: سبک‌های آزاد کاراته همگام با سبک‌های کنترلی حمایت می‌شوند و این سیاست فدراسیون کاراته و وزارت ورزش است که سبک‌های آزاد به دلیل علاقمندان پرتعداد مورد حمایت قرار گیرند. در قم، سبک‌های آزاد کاراته فعالیت پرشوری دارند و مسابقات سبک‌های آزاد با حضور پررنگ و بی سابقه باشگاه‌ها برگزار می‌شود و هیئت کاراته استان قم در چارچوب وظایف و توان خود از سبک‌های آزاد نیز حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaimna.49n6615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما