شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 8153

هرکسی توفیق ندارد وارد مهمانی خدا شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: هرکسی توفیق ندارد که وارد مهمانی خدا شود و هر فردی که روزه می‌گیرد باید قدر خود را بداند، به دلیل اینکه توفیق عظیمی نصیب وی شده است.
هرکسی توفیق ندارد وارد مهمانی خدا شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی نظری‌منفرد امروز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در این ماه، بندگان خود را مهمان جود و کرم کرده است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از خطبه شعبانیه که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است، گفت: رسول خدا به مسلمانان در این خطبه فرمودند "شما به مهمانی خدا دعوت و گرامی داشته شده‌اید."

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان با دیگر ماه‌های سال تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: خداوند در این ضیافت الهی درب‌های لطف و برکت خود را به روی بندگان گشوده است.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه روزه مسیر رسیدن به کمال و سعادت است، اضافه کرد: جسم و بدن مادی انسان سلامتی خود را به خاطر روزه گرفتن باز می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه روزه از نظر معنوی دل‌ها را صاف کرده، پلشتی‌ها را از بین برده، دل‌ها را به ساحت حضرت حق نزدیک می‌کند، اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان نفس‌ها تسبیح، خواب عبادت، عمل پذیرفته و دعاها مستجاب است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه برای ورود به ماه مبارک رمضان باید انسان پاک باشد تا بر سرسفره نعمت الهی حاضر شود، اضافه کرد: در روایات بسیاری نسبت به توبه برای ورود به ماه ضیافت الهی تاکید شده است.

نظری‌منفرد با تاکید بر اینکه انسان برای تغییر در اخلاق‌های ناپسند و تزکیه نفس خود باید عزم جدی داشته باشد، تصریح کرد: انسان تا زمانی که اراده نکند شرایط رسیدن به کمال فراهم نمی‌شود.

وی عنوان کرد: طبق روایات و سخنان بزرگان دین برای تغییر در خود باید از خداوند کمک طلب کنیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه روزه گرفتن موفقیت است، بیان کرد: هرکسی توفیق ندارد که وارد مهمانی خدا شود و هر فردی که روزه می‌گیرد باید قدر خود را بداند، به دلیل اینکه توفیق عظیمی نصیب وی شده است.

نظری‌منفرد گفت: کسانی که روزه نمی‌‌گیرند خود را از سفره گسترده و ضیافت الهی محروم می‌کنند، البته کسانی که عذر شرعی و بیماری دارند از این مسئله مستثنی هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن، انفاق، تسبیحات و ذکر گفتن و افطار برگزار کردن در روایات بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: شب‌های ماه مبارک رمضان نماز و اعمال ویژه‌ای دارد که در مفایتح الجنان مرحوم میرزای قمی عنوان شده است و مردم در این ماه به انجام عبادات و معنویات اهتمام جدی دارند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.wavct1azpbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما