سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 81542
منبع : خبرگزاری تسنیم

23 پروژه آموزش و پرورش تا آغاز سال تحصیلی جدید در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مراسم افتتاح ۹ پروژه آموزشی و پرورشی استان گفت: ۲۳ پروژه دیگر تا آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
۲۳ پروژه آموزش و پرورش تا آغاز سال تحصیلی جدید در قم افتتاح می‌شود
۲۳ پروژه آموزش و پرورش تا آغاز سال تحصیلی جدید در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 9 پروژه آموزشی و پرورشی استان، با اشاره به افتتاح هنرستان شهید مصطفی چمران بعد از 12 سال اظهار داشت: ما در منطقه یک از گذشته هنرستان قدس را داشتیم، امیدواریم امروز هنرستان شهید چمران در منطقه دو و سه همان عملکرد هنرستان قدس را داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در این مدرسه در رشته‌های تحصیلی کاربردی و مهارتی مکانیک، حسابداری، شبکه نرم‌افزار و معماری داخلی هنرآموز می‌گیریم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش استان اشتغال است، افزود: دانش آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در رشته‌های موردنظر مشغول به کار شوند.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر عملیاتی کردن تبصره 75 آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: اگر قرار باشد دولت با تمام امکاناتی که دارد این فضاها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد اما بازدهی لازم را نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در استان کمبود فضای آموزشی نداریم، خاطرنشان کرد: تا به امروز آموزش و پرورش و نوسازی استان 169 پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح و به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته شیخ‌الاسلام حتی یک پروژه در دولت تدبیر و امید نداریم که کلنگ آن را بر زمین زده باشیم و بعد از 14 الی 18 ماه به بهره‌برداری نرسیده باشد.

وی از افتتاح 23 پروژه دیگر  در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: درگذشته اکثر افتتاح‌های ما یا در پایان مهرماه یا اوایل آبان ماه بوده است امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها فتح البابی برای سایر پروژه‌ها در کشور باشد.

شیخ‌الاسلام از افزایش ده هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: بیش از 30 مدرسه برای آغاز سال تحصیلی نیاز بوده و نیاز به سازمان‌دهی دارند، همچنین استان قم با کمبود 2500 معلم روبرو است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال 404 رتبه زیر سه هزار از استان قم در رشته‌های مختلف احصاء شده است، خاطرنشان کرد: رتبه 11 کنکور سراسری بعد از 19 سال برای رشته علوم تجربی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8ieo.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما