چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 81553
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه های علمیه:

قم باید به عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین المللی مد نظر مسئولان قرار گیرد

قم نيوز : آیت الله اعرافی با تأکید بر این که مجموعه‌های دانشی قم، صدها اندیشمند و عالم بزرگ بین المللی را تربیت نموده است، یادآور شد: تمام مجموعه های اداری شهر مقدس قم باید از نگاهی بین المللی برخوردار باشند. قم باید به عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین المللی مد نظر مسئولان قرار گیرد.
قم باید به عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین المللی مد نظر مسئولان قرار گیرد
قم باید به عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین المللی مد نظر مسئولان قرار گیرد
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی امروز در دیدار با مدیر کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در قم برگزارشد،  ضمن تبریک اعیاد ماه پر خیر و برکت ذی الحجة، گفت: به عنوان حوزه و نهاد دین، همواره قدردان خدمات و تلاش های دوستان در بخش استراتژیک و راهبردی راه آهن کشور هستیم.

وی با بیان این که نکات راهبردی بیان شده، مایه خوشحالی و خرسندی است، خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی، بهره‌گیری از راه‌آهن امر بسیار مهمی است که باید به سمت وضع مطلوب و توسعه حمل و نقل ریلی حرکت نماییم.

وی با بیان این که علی رغم فعالیت‌های ارزشمند متولیان امر، حمل و نقل ریلی کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: اقدامات خوب راه‌آهن کشور در ده‌های اخیر به عنوان وظیفه ملی و دینی صورت گرفته، در راستای گسترش حمل و نقل ها، باید سهم مناسبی به حمل و نقل ریلی دهیم.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که باید هدف گذاری‌های راهبردی، دقیق و گام به گامی را در دستور کار قرار دهیم، خاطرنشان کرد: نگاه جامع، دقیق و ناظر به برنامه راهبردی، باید گستره بیشتری را پوشش داده، ارتباطات بین المللی و ریلی با کشورهای مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه بر برخورداری و تقویت نگاه‌های بین المللی در حوزه حمل و نقل ریلی تأکید نمود و یادآور شد: همواره باید رویکردهای بین المللی را در سطوح مختلف فعالیتی ارتقاء دهیم.

وی بر استفاده حداکثری از شرایط تحریم برای ارتقاء خودکفایی ها تأکید نمود و یادآور شد: احساس آرامش و راحتی مسافران و بهبود خدمات در راه‌آهن کشور مقوله‌ای ارزشمند است و امیدواریم همواره در راستای ارتقاء این خدمات اقدامات عملیاتی ارزشمندتری در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله اعرافی ارتباط راه‌آهن برون شهری و مترو را از همراهی های کلان و مهم برشمرد و ابرازداشت: اقداماتی که راه‌آهن کشور در راستای ایجاد و تقویت همکاری ها انجام می دهد، بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ویژگی های خاص شهر مقدس قم، با تأکید بر این که هر کاری در این شهر صورت گیرد، تجلی جهانی خواهد یافت، اظهارداشت: در این شهر، بالغ بر 170 هزار نفر از 100 ملیت جهان حضور داشته، در حوزه های علمیه و دانشگاه ها و در رشته های علوم اسلامی و انسانی تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه به فعالیت 300 مرکز آموزشی و پژوهشی شهر مقدس قم اشاره نمود و یادآور شد: شهر قم در عرصه نشر و انتشارات، دومین شهر بزرگ کشور به شمار می رود، که در عرصه نشر معارف دینی نخستین شهر است.

وی با بیان این که در این شهر ذخایر بزرگی از کتاب‌های فاخر بین‌المللی گنجانده شده است، اظهار داشت: در این شهر بالغ بر 200 رشته در عرصه علوم اسلامی و انسانی ارائه می شود. قم نیروهای فاخری را در جای جای جهان تربیت نموده است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که مجموعه‌های دانشی قم، صدها اندیشمند و عالم بزرگ بین المللی را تربیت نموده است، یادآور شد: تمام مجموعه های اداری شهر مقدس قم باید از نگاهی بین المللی برخوردار باشند. قم باید به عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین المللی مد نظر مسئولان قرار گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbfsbw.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما