چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 81559
منبع : خبرگزاری فارس

زمین چالش اصلی در مسیر خانه دار شدن مددجویان فاقد مسکن در قم

قم نيوز : مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم گفت: چالش اصلی در زمینه احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد در استان، بحث زمین است و قیمت زمین در روستاهای قم کمتر از قیمت زمین در شهر نیست.
زمین چالش اصلی در مسیر خانه دار شدن مددجویان فاقد مسکن در قم
زمین چالش اصلی در مسیر خانه دار شدن مددجویان فاقد مسکن در قم
به گزارش قم نیوز یوسف رشیدی با اشاره به سرنوشت مستمری مددجویان کمیته امداد بعد از خانه دار شدن اظهار کرد: مددجویانی که با کمک کمیته امداد صاحب خانه شدند، مستمری آن‌ها قطع نمی‌شود.

وی ادامه داد: موارد بسیار اندکی در کمیته امداد استان قم داشتیم که مددجویی که پیش از صاحب خانه شدن اجاره سنگینی می‌دادند و درآمد آن‌ها پس از صاحب خانه شدن کفاف زندگی را می‌داد، مستمری معیشت او قطع شد، ولی ارائه دیگر خدمات کمیته امداد از جمله در بخش‌های درمانی، خودکفایی و اشتغال به این مددجویان ادامه پیدا کرد.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم افزود: برآورد می‌شود که با خرید مسکن برای یک مددجوی کمیته امداد، نیمی از مشکلات او حل می‌شود.

رشیدی با اشاره به همکاری کمیته امداد با بسیج سازندگی اظهار کرد: همکاری‌هایی را با بسیج سازندگی برای تعمیر منازل مددجویان کمیته امداد در استان قم داشتیم، اگر زمینی در روستاهای قم باشد، کمیته امداد و بسیج سازندگی از احداث مسکن برای مددجویان در آن زمین استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: چالش اصلی در زمینه احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد در استان قم، بحث زمین است و قیمت زمین در روستاهای قم کمتر از قیمت زمین در شهر نیست، کمیته امداد در روستاها قم زمین ندارد، اما با این وجود در بخش‌های کهک، سلفچگان و دستجرد مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن نداریم، ولی در منطقه قنوات تعداد مددجویان فاقد مسکن زیاد است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات دولتی در زمینه خرید مسکن مددجویان جزو چالش‌های این نهاد است، البته کمیته امداد با جذب کمک از خیرین تلاش می‌کند که واحدهای بیشتری را برای این مددجویان احداث یا خریداری کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchwmn6.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما