پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81590
منبع : خبرگزاری ايرنا

سند تحول اجتماعی استان قم تدوین می‌شود

قم نيوز : مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: سند تحول اجتماعی و فرهنگی استان که یک برنامه راهبردی سه ساله است به زودی تدوین و دستورالعمل های آن برای اجرا ابلاغ می‌شود.
سند تحول اجتماعی استان قم تدوین می‌شود
سند تحول اجتماعی استان قم تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز رضا ملک زاده بیان کرد: پس از شناخت دقیق آسیب های اجتماعی استان،‌ باید یک برنامه منسجم با افق بلند مدت سه ساله و همچنین برنامه های جانبی کوتاه مدت یکساله برای کاهش این مشکلات تهیه می‌کردیم که در همین رابطه سند تحول اجتماعی قم با مشارکت همه دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه های فرهنگی،‌ اجتماعی،‌ سلامت،‌ بانوان و خانواده، درحال تدوین است.

وی با اشاره به این که برنامه های سند تحول اجتماعی استان از اواخر سال جاری عملیاتی می شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرای آن ادامه خواهد داشت، افزود: برای اجرای دقیق موارد مورد توجه در این سند،‌ همه دستگاه های اجرایی موظف اند هر ۶ ماه یکبار گزارش روند فعالیت های خود و راهکارهای پیشنهادی برای پیشبرد سریعتر برنامه ها را ارائه دهند.

وی ادامه داد: گزارش های ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی تنها مسیر سنجش درصد موفقیت سند تحول اجتماعی استان نخواهد بود و برای راستی آزمایی این گزارش ها،‌ به آمارهای مرکز ملی رصد وزارت کشور در خصوص آخرین تحولات فرهنگی و اجتماعی در استان قم نیز توجه خواهد شد.

ملک زاده گفت:‌ بر این اساس همه دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید اقدامات خود در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی را بهبود بخشند و در صورت برخورد با مشکلات احتمالی به دنبال اصلاح وضعیت و پیدا کردن راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل باشند.

وی بیان کرد: با مشارکت دستگاه های اجرایی و حضور موثر تشکل های مردم نهاد،‌ تمام آسیب های اجتماعی استان همچون موضوع اعتیاد،‌ طلاق و حاشیه نشینی به صورت مستمر رصد و برنامه های مناسب برای مقابله با آن ارائه خواهد شد،‌ تا در پایان سال ۱۴۰۰ آمار آسیب های اجتماعی در قم بسیار کاهش یابد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccxpq4.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما