کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمیته غذای سالم در سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل شد

خبرگزاری ايرنا , 8 شهريور 1398 ساعت 9:35

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کمیته غذای سالم در این دستگاه اجرایی تشکیل‌شده است و به‌زودی حداقل پنج محصول کشاورزی استان مجوز تولید و نشان غذای سالم را دریافت می‌کنند.


به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد:‌ با ارائه نشان غذای سالم به محصولات کشاورزی قم،‌ روند توسعه کمی و کیفی این محصولات سرعت می‌گیرد.

وی افزود:‌ ایجاد فضای رقابتی سالم در میان بهره‌برداران بخش کشاورزی استان از دیگر اهداف ارائه نشان غذای سالم به محصولات این بخش است،‌ همچنین با اجرای این طرح جایگاه محصولات کشاورزی قم در بازارهای داخلی و بین‌المللی تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: تولید غذای سالم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است که در همین رابطه فعالیت‌های ترویجی ازجمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت کشاورزان استان در این زمینه،‌ در دستور کار قرارگرفته است.

پورمیدانی گفت:‌ اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت، استفاده صحیح از منابع آبی،‌ گسترش گلخانه‌ها و تلاش برای ارتقا بهره‌وری ازجمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای افزایش تولید محصولات غذای سالم در استان است.

وی بیان کرد: در سال رونق تولید باید با افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی مردم حفظ شود که در همین رابطه ارتقا کیفیت این محصولات برای تولید غذای سالم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ با همکاری کشاورزان، نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم بر روند تولید محصولات زراعی و باغی استان برای ارتقا سطح کیفیت محصولات این بخش، گسترش خواهد یافت.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81613

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81613/کمیته-غذای-سالم-سازمان-جهاد-کشاورزی-قم-تشکیل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir