يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81658
منبع : خبرگزاری فارس

پیشرو بودن مردم استان قم در کمک به ایتام

قم نيوز : رئیس اداره اکرام و محسنین کمیته امداد استان قم گفت: استان قم در کمک به ایتام در کشور جزو سه استان برتر است و 96 درصد کمک‌های مردم استان به ایتام در قالب طرح اکرام ایتام به صورت نقدی بوده است.
پیشرو بودن مردم استان قم در کمک به ایتام
پیشرو بودن مردم استان قم در کمک به ایتام
به گزارش قم نیوز حسین قره داغی با اشاره به جذب حامی برای مددجویان زیرپوشش طرح محسنین اظهار کرد: در چند سال اخیر برای تبلیغ این طرح در استان برای جذب حامیان تلاش کردیم و حامیان را برای کمک به فرزندان محسنین تشویق می‌کنیم، اما تمایل خیرین به ایتام بیشتر از فرزندان محسنین است.

وی ادامه داد: از سال 96 تاکنون شاهد رشد 114 درصدی در کمک به فرزندان زیرپوشش طرح محسنین در استان قم بودیم، این فرزندان به دلیل مواردی همچون بیماری، از کارافتادگی، زندانی شدن و طلاق والدین زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

رئیس اداره اکرام و محسنین کمیته امداد استان قم افزود: فرزاندن کم سن و سال ایتام و محسنین بیشتر مورد توجه حامیان برای کمک قرار می‌گیرند و هر چه سن این مددجویان بالاتر باشد، تمایل حامیان برای زیرپوشش گرفتن آن‌ها کاهش می‌یابد، اما به دنبال توزیع عدالت در جذب حامی برای ایتام و محسنین هستیم تا میزان دریافت کمک این مددجویان از حامیان تفاوت قابل توجهی با هم نداشته باشد.

قره داغی با اشاره به پیشرو بودن مردم استان قم در کمک به ایتام اظهار کرد: استان قم در کمک به ایتام در کشور جزو سه استان برتر است و 96 درصد کمک‌های مردم استان به ایتام در قالب طرح اکرام ایتام به صورت نقدی بوده و میانگین سرانه کمک ماهیانه حامیان به ایتام در کشور 250 هزار تومان و در استان قم 360 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سرانه کمک ماهیانه حامیان به فرزندان محسنین در کشور 113 هزار تومان و در استان قم 110 هزار تومان است و استان‌هایی در کشور هستند که میزان کمک خیرین در آن استان‌ها به فرزندان محسنین بالاتر از استان قم است، برای افزایش سرانه کمک حامیان به فرزندان محسنین در استان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6-n6.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما