يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81660
منبع : خبرگزاری مهر
با ۲ پیروزی و ۲ شکست رقم خورد؛

ناکامی والیبالیست‌های امید قم در صعود به مرحله دوم

قم نيوز : والیبالیست‌های رده سنی امید قم با ۲ پیروزی و تحمل ۲ شکست نتوانستند جواز صعود به مرحله نهایی مسابقات والیبال امیدهای کشور را کسب کنند.
ناکامی والیبالیست‌های امید قم در صعود به مرحله دوم
ناکامی والیبالیست‌های امید قم در صعود به مرحله دوم
به گزارش قم نیوز مسابقات والیبال دسته دوم امیدهای کشور در بخش پسران در جالی در سنندج به پایان رسید که تیم والیبال قم نیز یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بود که تلاش می‌کرد در دسته دوم باقی بماند و در صورت امکان جواز حضور در دسته اول را کسب کند.

بلند قامتان والیبال قم در اولین دیدار با پیروزی سه بر صفر برابر اراک، گام اول را محکم برداشتند. این پیروزی ارزشمند و چشمگیر در رالی نفس گیر در حالی رقم خورد که با وجود برتری ۳ بر صفر در این ست، حریف پا به پای قم پیش رفت و امتیازات بازی در ست اول ۲۷ بر ۲۵، در ست دوم ۲۶ بر ۲۴ و در ست سوم ۲۵ بر ۱۹ به سود قم بود.

در دومین دیدار، تیم قم توانست ایلام را هم شکست دهد و با کسب دومین برد پیاپی به فکر صعود از مرحله گروهی بیفتد. در این مسابقه قم ۳ بر یک ایلام را برد که در ست اول قم ۲۸ بر ۲۶ حریف سخت کوش را برد، در ست دوم ۲۵ بر ۱۸ برنده شد و در ادامه، پیروزی ایلام در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ و برد قم در ست چهارم با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ پیروزی را به تیم قم هدیه کرد.

پس از دو پیروزی، قم وارد چالش جدی این مسابقات شد به طوری که باید برابر تیم قدرتمند اصفهان به میدان می‌رفت. سطح کیفی بالای حریف عنان کار را از دست والیبالیست‌های قم ربود و در نتیجه اصفهان در بازی سوم، ۳ بر صفر قم را با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ از پیش رو برداشت.

دیدار برابر لرستان به معنای چهارمین و آخرین دیدار دور گروهی برای تیم والیبال قم بود که مشخص می‌کرد قم می‌تواند جواز حضور در جمع ۴ تیم برتر مسابقات دسته دوم را کسب کند یا خیر و والیبالیست‌های امید قم برای صعود نیاز به برد داشتند.

تیم والیبال امید قم در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های امیدهای کشور در سنندج با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب لرستان شد و در نتیجه با کسب رتبه سوم در بین ۵ تیم این گروه نتوانست به مرحله بعدی برسد. این در حالی است که والیبال قم در رده سنی امید به دلیل خلأ آموزش و استعدادیابی کارآمد در گذشته بازیکنان متبحر بسیار کمی دارد.

به عبارت دیگر والیبالیست‌های رده‌های سنی امید و بزرگسالان در قم که توان رقابت در سطوح بالای کشوری را داشته باشند بسیار کم تعداد هستند زیرا در مقطعی از زمان، اقدامات آموزش در رده‌های نونهالان و نوجوانان ناکافی بوده و نتوانسته بازیکنانی را برای سال‌های آتی بسازد.

با این وجود، با توجه به توسعه والیبال پایه در رده‌های نونهالان و نوجوانان در قم در حال حاضر، والیبال قم بابت در اختیار داشتن بازیکنان باکیفیت در آینده نگرانی چندانی ندارد و آمار والیبالیست‌های فعال که در این رشته ماندگاری قابل قبولی داشته باشند، به شکل واضحی افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcawina.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما