يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 81674
منبع : خبرگزاری تسنیم

امیرآبادی: شهرک زائر در ‌قم ‌‌احداث می‌شود‌

قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از احداث شهرک زائر در اتوبان قم ـ تهران خبر داد.
شهرک زائر در ‌قم ‌‌احداث می‌شود‌
شهرک زائر در ‌قم ‌‌احداث می‌شود‌
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی یکی از دغدغه‌های مسئولان شهری و مردم است، اظهار داشت: اتوبوس‌هایی که ده سال پیش خریداری‌شده‌ بودند، مهلت ده‌ساله این اتوبوس‌ها در حال اتمام است امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حدود 200 الی 300 دستگاه وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم گفت: با تلاش شهرداری قم توانستیم 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت خریداری کرده و این رقم تحویل داده‌شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با خط دو مترو عنوان کرد: مجوز ساخت خط دو گرفته‌شده و کارهای آن انجام‌شده است،‌ پیگیر افزایش تعداد واگن‌ها بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده این 80 واگن به قم اختصاص یافت.


امیرآبادی با اشاره به اینکه فاز نخست مترو اوایل سال 99  تا میدان مطهری راه‌اندازی می‌شود،‌‌ گفت: تلاش بر این است کل خط یک را تا سال 1400 به اتمام رسانده و آن را به قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان وصل کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زیرساخت‌های قطار سریع‌السیر از قم تا اصفهان تکمیل‌شده است، در حال پیگیری هستیم یک نفر از قم به عنوان مدیر پروژه انتخاب شود، مسیر تهران تا قم یک مقدار مشکلاتی داریم، مصوب شد این مسیر در جمکران باشد که این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت منوریل نیز گفت: آخرین تصمیم این بود که کاربری آن تغییریافته و به سمت گردشگری برود زیرا به دنبال ایجاد یک شهرک زائر در اتوبان قم ـ تهران هستیم و استاندار هم در حال انجام اقدامات لازم در این رابطه است.

امیرآبادی در مورد طراحی شهرک زائر گفت: بنا شده در این شهرک به هر استانی زمین داده می‌شود و هر استانی مکان‌هایی برای اقامت خودشان بسازند و هر زائر و هیئتی  که به قم می‌آید رسیدگی و پذیرایی از زائران دست خود آن استان باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه نیز اظهار داشت: دادگستری در این زمینه ورود کرده و تصمیم گرفته شد فرودگاه به استانداری واگذار شود و در نهایت بانک پاسارگاد اعلام آمادگی برای ساخت فرودگاه و منطقه گردشگری کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjvdc.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما