دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 81710
منبع : خبرگزاری مهر
13 شهریورماه؛

همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : جانشین دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم گفت: همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر چهارشنبه ۱۳ شهریورماه در قم برگزار می‌شود.
همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار می‌شود
همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی حسینی قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم برگزار شد، اظهار کرد: هفته اول ماه محرم الحرام به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر است زیرا امام حسین(ع) هدف قیامشان را اقامه و احیا این دو فریضه الهی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی بحث احیا این فریضه مطرح شده و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده است پس باید زمینه‌ساز و ترویج دهنده این فریضیه باشیم، ادامه داد: «نهضت حسینی(ع)، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» شعار هفته احیا محرم ۱۴۴۱ است .

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه در صحنه اجتماع هم باید بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم چرا که این مهم به عنوان مسئولیت اجتماعی مطرح است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان؛ امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری؛ امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی؛ امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی؛ امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه؛ امر به معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی؛ امر به معروف و نهی از منکر و رونق تولید عناوین روزهای هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر است .

بدحجابی و بدپوششی خلاف قانون است

وی با تأکید بر اینکه امربه معروف و نهی از منکر منحصر در حجاب و عفاف نیست و مصادیق آن فراتر از حجاب و عفاف است، تصریح کرد: حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است به ویژه در استان قم که باید حفظ ظاهر شود و این انتظار بزرگان دین به جاست چرا که ظاهر تغییر کرده است .

حسینی ادامه داد: بدحجابی و بدپوششی خلاف قانون است، به عنوان مثال گردشگران خارجی باید حدی از پوشش را داشته باشند چه برسد به افرادی که ساکن در ایران هستند.

وی گفت: در ماده هشتم قانون حمایت از آمران و ناهیان آمده مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و می‌توانند تمام اجزای حاکمیت و نهادهای دولتی را با رعایت شئون و حفظ حرمت‌ها امر و نهی کنند؛ در ماده نهم نیز آمده اشخاص حقوقی یا حقیقی، حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همایش فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۱۷ در سالن همایش‌های شهرداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از نماز ظهر و عصر روز چهارشنبه ۱۳ شهریور نیز در مصلای قدس نیز یادوراه شهدای امربه معروف و نهی از منکر جهت تجلیل از مقام شامخ شهدای این عرصه برگزار می‌شود، افزود: در تمام ادارات شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در این هفته باید فعال باشند؛ به تمام وعاظ، خطبا و ائمه جمعه نیز اعلام شده که در این هفته بحث امر به معروف و نهی از منکر را در راستای ترویج و گسترش این دو فریضه مطرح کنند.

حسینی گفت: تشکیل مناطق هشت‌گانه در استان، تشکیل شورای امر به معروف در تمام ادارات، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های استان زیر نظر امام جمعه، تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در اتاق اصناف، اماکن گردشگری و هتل‌ها، راه‌اندازی دفتر ویژه امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر و جمکران و تذکر لسانی در اماکن پر تردد شهر مانند فلکه شهید دستغیب و حرم از جمله فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

مراتب امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت شود

وی عمده وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم را تذکر لسانی دانست و اضافه کرد: باید مراتب امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود، اگر تذکر و گفتن‌ها فراگیر شود وضعیت جامعه بهتر می‌شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه حرم مطهر فاطمه معصومه(س) گروه حافظان حریم تشکیل شده که در حریم حرم یعنی اطراف حرم مطهر مشغول تذکر لسانی هستند.

وی یکی دیگر از وظایف اصلی ستاد امربه معروف و نهی از منکر را آموزش صحیح دانست و گفت: باید افراد بلد باشند چگونه این فریضه را انجام دهند که در سطح طلایه داران و سطح عموم این آموزش‌ها انجام می‌شود.

حسینی حمایت از گروه‌های مردم نهاد را از اهداف و وظایف ستاد امربه معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: نیروهای انتظامی، بسیج و ضابطین در برخی موارد ورود می‌کنند که به ندرت اتفاق می‌افتد چون نهایت سعی ما بر تذکر لسانی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzu97.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما