سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81730
منبع : خبرگزاری تسنیم

۵۰ درصد خدمات شهرداری قم الکترونیکی می‌شود

قم نيوز : معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم استفاده از کارت‌های شهروندی و خدمات الکترونیکی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته هدف‌گذاری ۴۰ درصدی و برای سال جاری ۵۰ درصدی و برای سال آینده ۶۰ درصدی پیش‌بینی‌شده است.
۵۰ درصد خدمات شهرداری قم الکترونیکی می‌شود
۵۰ درصد خدمات شهرداری قم الکترونیکی می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر ‌در یکصدودهمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری شورای شهر قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا با اشاره به تحقق بودجه شهرداری قم در چهارماهه نخست سال جاری اظهار داشت: درآمدهای نقدی 103 درصد و درآمدهای غیر نقدی 104 درصد تحقق داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در چشم‌انداز 1414 برای رسیدن به شهری خلاق و هوشمند بر پایه اقتصاد مقاومتی و با درآمد پایدار تصریح کرد: یکی از اهداف یازده‌گانه این برنامه رسیدن به شهر هوشمند و توسعه زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: در سال 98 تعداد پروژه‌های شهر هوشمند 12 پروژه با 12 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه در سال 97 تعداد خدمات غیرحضوری 15 مورد پیش‌بینی‌شده بود که تنها دو مورد آن عملیاتی شد، عنوان کرد: در سال 98 تعداد خدمات 17 مورد بوده که تا این تاریخ به این آمار رسیده‌ایم و برای سال 99 نیز 25 مورد خدمت پیش‌بینی‌شده است.

رنجبر استفاده از کارت‌های شهروندی را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف از این کار تأمین انواع خدمات الکترونیکی، نقدی و غیر نقدی است که در سال گذشته هدف‌گذاری 40 درصدی و برای سال جاری 50 درصدی و برای سال آینده 60 درصدی پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ارائه خدمات الکترونیکی نیازمند همکاری مردم هستیم، عنوان کرد: حمایت از شهر هوشمند با ایجاد ستاد شهر هوشمند در قم و تشکیل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در قم عملیاتی شده است ولی نیازمند بهره‌برداری بیشتر مردم از این حوزه هستیم که متأسفانه هنوز استقبال مناسبی از این خدمات صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه اگر متقاضی نباشد خدمات الکترونیکی رشد نمی‌کند، اظهار داشت: برای دفاتر پیشخوان آموزش‌های لازم صورت گرفته و در منطقه پنج شهری این میز خدمت الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب مردم در استفاده از خدمات الکترونیک یادآور شد: در یک ماه گذشته 161 درخواست در شهرداری منطقه پنج ثبت‌شده که هیچ‌کدام از طریق میر خدمت الکترونیک نبوده که باید شورا اهرم‌های تشویقی یا سلبی در این زمینه در نظر بگیرد.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب شهرداری قم در زمینه آی تی و شهر هوشمند تصریح کرد: هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌ها در این زمینه وجود دارد ولی جهش‌های خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

محسن محرری با انتقاد از صدور فیش حقوقی کارمندان به صورت کاغذی ابراز کرد: این اقدام منسوخ‌شده است که نیاز بوده شهردار در این زمینه مطالبه کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خدمات الکترونیکی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم مردم همه کارها را از خانه انجام دهند و ما خدمات حضوری را قطع کنیم، چراکه بسیاری از خدمات در شهرداری نیازمند حضور افراد است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciuyav.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما