سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 81756
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله حسینی بوشهری: شیوه های امربه معروف بازنگری شوند

قم نيوز : دبیرشورای عالی حوزه های علمیه گفت: برای نتیجه گیری بهتر باید در شیوه های اجرای امر به معروف و نهی از منکر از سوی هئیت اندیشه ورز ستاد، مورد بازنگری قرار گیرد.
شیوه های امربه معروف بازنگری شوند/ شاهد به روز شدن منکرات و تنوع در هنجارشکنی های فرهنگی هستیم
شیوه های امربه معروف بازنگری شوند/ شاهد به روز شدن منکرات و تنوع در هنجارشکنی های فرهنگی هستیم
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهارکرد: با گزارشی که ارائه شد باید بگویم که تلاش های خستگی ناپذیر و مجاهدانه شما قابل تقدیر و تحسین است و همه نشان از آن دارد که کار بزرگی در حال انجام است و ان شاءالله به نتایج ارزشمندی هم خواهیم رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته ای مدت ها است که ذهن مرا درگیر خودش کرده است که چرا با این همه کار، تلاش، مجاهدت، برنامه ریزی و دغدغه وضع منکرات در قم برطرف نمی شود یا دست کم متوقف نمی گردد و این نشان از یک طرح و برنامه جدی برای شهر کریمه اهل بیت(ع) است که هجمه های فرهنگی را در این شهر بروز و گسترش دهند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: طبق گزارش های رسیده دشمن برنامه جدّی برای خاستگاه انقلاب اسلامی و ام القری جهان تشیع دارد چرا که با این همه تلاش و برنامه ریزی هنوز مظاهر منکرات در این شهر وجود دارد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: امروز شاهد به روز شدن منکرات و تنوع در هنجارشکنی های  فرهنگی هستیم، این وضع زیبنده شهر مقدس قم نیست، قم در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی الگوی سایر شهرها است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: من در این کلام نمی خواهم مقایسه کنم امروز را با دوران طاغوت؛ اما در گذشته بی حجاب ترین افراد وقتی قصد زیارت حرم حضرت معصومه (س) را داشتند و به قصد قم حرکت می کردند در دروازه شهر پوششی در شأن ام القری جهان اسلام به تن می کردند، آیا امروز اینگونه است؟ فرد زائر که نسبت به حجاب دغدغه ای ندارد، ابتدا با پوشش مناسب وارد شهر می شود و با صحنه هایی مواجه است که می گوید وضعیت فرهنگی و حجاب قم هم که مثل شهر خودمان است، لذا آن حجاب و عفاف ویژه شهر کریمه اهل بیت(ع) را کنار می گذارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اینکه بیاییم طرح بدهیم به ادارات، سازمان ها، نهادها تا رئیس و نایب رئیسی را برای اجرای این موضوع مهم انجام دهند مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: جزیره ای عمل کردن و هر کسی برای خودش کار کردن نتیجه ای به بار نخواهد داشت. باید نشست و در شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی و بازنگری دوباره داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: با توجه به تشکیل هشت منطقه امر به معروف و نهی از منکر در استان قم باید تلاش کنید منکرات هر منطقه را شناسایی و به صورت عددی مشخص کنید که به فرض تعداد منکرات این منطقه چه مسائلی است و شماره گذاری کنید و همه به اتفاق نسبت به رفع اون منکر در آن منطقه اقدام کنید به عبارتی دیگر نقطه زنی کنید.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: از مصدایق منکرات تنها حجاب و عفاف نیست بلکه این از مظاهر برجسته منکرات است ، لذا باید بر  روی ربا، رشوه، بداخلاقی، فحش و ناسزا کار شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3u97.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما