چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81766
منبع : خبرگزاری فارس

نشان برنز فوتسالیست‌های قم از المپیاد استعدادهای برتر ایران

قم نيوز : پسران فوتسالیست‌ قم با وجود میزبانی از تیم‌های شرکت کننده در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اما به مقام سوم این مسابقات قناعت کردند.
نشان برنز فوتسالیست‌های قم از المپیاد استعدادهای برتر ایران
نشان برنز فوتسالیست‌های قم از المپیاد استعدادهای برتر ایران
به گزارش قم نیوز بعد از سال 1397 که قم در نخستین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور میزبان دو رشته ورزشی تکواندو و کشتی پهلوانی بود، در تابستان سال 1398 میزبانی تکواندو تکرار شد اما به جای کشتی پهلوانی، دومین میزبانی قم را فوتسال انجام داد.

از آنجا که قم یکی از استان‌های فوتسال‌‌خیز کشور به شمار می‌رود، در تمام سطوح و رده‌های سنی مسابقات لیگ برگزار می‌کند، در 21 دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حضور داشت و هر ساله دست‌کم یک قهرمانی یا یکی از سکوهای اول تا سوم لیگ‌های مختلف فوتسال ایران را از آن خود می‌کند، قمی‌ها در این المپیاد نیز از فوتسال انتظار رفتن روی سکو را داشتند.

قم به عنوان میزبان بازی‌های فوتسال دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، امکانات و شرایطی مطلوبی را برای پذیرایی از 29 تیم شرکت کننده در این مسابقات در نظر گرفته بود، رقابت‌هایی که بعد از مراحل مقدماتی و حذفی آن، چهار تیم هرمزگان، تهران، کردستان و قم به مرحله نیمه نهایی آن راه یافتند.

در مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها برخلاف انتظار تیم هیأت‌ قم مقابل تهران نتیجه را واگذار کرد و از راه‌یابی به فینال بازماند، ضمن اینکه هرمزگان با غلبه بر کردستان دیگر فینالیست این بازی‌ها لقب گرفت تا بدین‌ترتیب در فینال تهران با هرمزگان برای قهرمانی و در رده‌بندی قم و کردستان برای کسب مقام سوم رقابت کنند.

در مسابقه فینال این دوره از بازی‌ها تیم هرمزگان با نتیجه جالب 5 بر ۲ تیم مدعی تهران را شکست داد و عنوان قهرمانی را نصیب خود کرد، اما بازی رده‌بندی بین قم و کردستان در وقت‌های عادی به تساوی 2 بر 2 انجامید و سرانجام در ضربات پنالتی تیم قم حریف را شکست داد تا نشان برنز این بازی‌ها را در خانه نگه دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-qn6.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما