چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 81784
منبع : خبرگزاری تسنیم

چرا راه دسترسی به دریاچه نمک قم اجرایی نمی‌شود؟

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد راه دسترسی به دریاچه نمک گفت: با احداث راه دسترسی یک سری مباحث زیست‌محیطی به وجود می‌آید که باید برطرف شود.
چرا راه دسترسی به دریاچه نمک قم اجرایی نمی‌شود؟
چرا راه دسترسی به دریاچه نمک قم اجرایی نمی‌شود؟
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان صنعت و معدن و تجارت فرآوری است، که خداوند یک سری نعمت‌هایی در اختیار بشر قرا داده که باید از این نعمت‌ها در جهت پیشبرد امور مردم و بشریت بهره برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم آخرین وضعیت احداث راه دسترسی به دریاچه نمک را مورداشاره قرار داد و گفت: یکی از برکات استان قم پتانسیل دریاچه نمک است که استان باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و بهره‌های لازم را از آن ببرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد این دریاچه عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های استان ایجاد راه دسترسی دریاچه نمک از قم به سمت کاشان به طول 190 کیلومتر بوده که در قالب بودجه سال 98 به‌عنوان تبصره دیده شده است.

سیجانی با بیان اینکه برای احداث راه دسترسی به دریاچه نمک قم یک سری دغدغه‌های زیست‌محیطی وجود دارد، تصریح کرد: با احداث راه دسترسی یک سری مباحث زیست‌محیطی به وجود می‌آید که باید برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای ایجاد راه دسترسی به این دریاچه از سمت قم گفت: در نهایت قرار بر این شد یک طرح جامع مطالعاتی بر روی این دریاچه انجام شود و همه مطالعات عمرانی ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به‌عنوان یک مطالعه جامع در آید.

وی ایجاد راه دسترسی به دریاچه نمک را اولویت استان دانست و تأکید کرد: انجام این مهم نیازمند انجام مطالعات جامع است، چراکه در این مطالعات باید مباحث زیست‌محیطی، فرآوری و استقرار دیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: مقررشده بعد از برطرف شدن این دغدغه‌ها، عملیات اجرایی جاده دریاچه نمک انجام شود.

سیجانی ابراز کرد: یکی از مباحث مطرح‌شده این بود که حوزه سمت قم ازنظر باتلاقی و املاح نیاز به بحث بیشتر و نیازمند بررسی بیشتری است، در نتیجه توجیه ایجاد راه دسترسی را کم می‌کند که مقرر شد همه مطالعات در این رابطه انجام گیرد و سپس یک تصمیم کلی گرفته شود.

وی در پایان مطرح کرد: مطالعات انجام‌شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال تدوین یک پایان نامه مطالعاتی بوده و شرح خدماتی برای آن در حال آماده‌سازی است که امیدوارم امسال این کار نهایی شود تا عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkqn6.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما