کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بوکسور قم در 5 میدان قاره‌ای توزیع سهمیه المپیک

خبرگزاری فارس , 14 شهريور 1398 ساعت 8:00

بوکسور ملی‌پوش استان قم با حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران برای شرکت در پنج میدان قاره‌ای به منظور کسب سهمیه المپیک 2020 آماده می‌شود.


به گزارش قم نیوز در شرایطی که حدود یک سال دیگر به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده، تیم‌ها و ورزشکاران تمام رشته‌ها درگیر پیکارهای انتخابی برای به دست آوردن سهمیه حضور در این رخداد بزرگ ورزشی و آوردگاه عظیم هستند.

ورزش استان قم که تا کنون در هیچ یک از ادوار گذشته بازی‌های المپیک موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات نشده است، با سرمایه‌گذاری روی استعدادها، نخبه‌ها و قهرمانان بیش از 10 رشته ورزشی نظیر بوکس، کشتی، دوومیدانی و کاراته به دنبال شکستن طلسم حضور در المپیک است.

بوکس یکی از رشته‌های موفق در سال‌های اخیر است که قمی‌ها را به سهمیه المپیک 2020 توکیو امیدوار کرده، رشته‌ای که با حضور یکی از بهترین‌های خود یعنی علی مرادی‌سپهر در اردوی آماده‌سازی تیم ملی، پنج مسابقه قاره‌ای و جهانی برای کسب سهمیه رقابت‌های المپیک آینده پیش‌رو دارد.

زمان و مکان مسابقات قاره‌ای برای کسب سهمیه المپیک بوکس در حالی مشخص شد که علیرضا استکی قهرمان اسبق این رشته سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده دارد و تمرینات تیم ملی با حضور تشکیل تیمی یکدست و همدل برای حضور در رقابت‌های جهانی در حال برگزاری است.

سرمربی تیم ملی بوکس که تلاش می‌کند از تمام موجودی این رشته برای حضور موفق در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک استفاده کند، هیچ بوکسوری از عضویت در ترکیب نهایی این تیم ناامید نکرده و 14 بوکسور که یکی از آنها علی مرادی‌سپهر نماینده استان قم است، در مجموعه ورزشی انقلاب زیر نظر کادر فنی تمرین می‌کنند.

تیم ملی بوکس کشورمان روز پانزدهم شهریور ماه در حالی راهی پیکارهای قهرمانی جهان و انتخابی المپیک در شهر یکاتنبورگ روسیه می‌شود که طبق برنامه برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، چهار مسابقه قاره‌ای و یک فینال جهانی نیز پیش‌رو دارد، در شرایطی که مسابقات جهانی دومین شانس کسب سهمیه المپیک است تا بوکسورهایی که موفق به کسب سهمیه نشده‌اند در این میدان مهم بخت خود را آزمایش کنند.

* 5 رقابت قاره‌ای برای کسب سهمیه المپیک:

آسیا و اقیانوسیه: ووهان چین روزهای 3 تا 14 فوریه

آفریقا: داکار – سنگال، روزهای 20 تا 29 فوریه 2020

اروپا: لندن – انگلیس، روزهای 13 تا 23 مارس 2020

آمریکا: بوینس‌آیرس – آرژانتین، روزهای 26 مارس تا 3 آوریل

مسابقه جهانی پاریس: 13 تا 24 می 2020

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81797

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81797/بوکسور-قم-5-میدان-قاره-ای-توزیع-سهمیه-المپیک

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir