پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81799
منبع : خبرگزاری ايرنا
امام‌جمعه قنوات قم‌:

مبلغان دینی الگوی مطلوب برگزاری هیات عزاداری را برای جوانان تبیین کنند

قم نيوز : امام‌جمعه قنوات قم گفت: مبلغان دینی باید با استفاده از شیوه‌های نوین ارتباطی و گفت‌وگوی مستقیم با جوانان،‌ الگوی مطلوب برگزاری هیات عزاداری سیدالشهدا(ع)‌ را برای آنان تبیین کنند.
مبلغان دینی الگوی مطلوب برگزاری هیات عزاداری را برای جوانان تبیین کنند
مبلغان دینی الگوی مطلوب برگزاری هیات عزاداری را برای جوانان تبیین کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کرمی پور روز پنجشنبه بیان کرد: جوانان ما باید بدانند برخی کارهایی که امروزی در میان شماری از هیات های عزاداری رایج است،‌ به‌هیچ‌عنوان درشان مجالس امام حسین(ع)‌ نیست و این‌گونه اقدامات در آیین‌های اصیل سوگواری جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت آداب سنتی عزاداری در هیات های امروزی بیان کرد: دشمنان ما که همواره از مجالس سوگواری امام حسین(ع) در هراس بوده‌اند برای مقابله با آن، به جد وارد میدان شدند و کوشیدند با واردکردن برخی کارهای ناصحیح تأثیرگذاری این مجالس را از بین ببرند.

وی ادامه داد: مبلغان دینی باید شرایط برگزاری تمام ارکان آیین سوگواری سیدالشهدا(ع) را برای جوانان تبیین کنند و اجازه ندهند دشمنان با استفاده از خلع وجود الگوی مطلوب در این زمینه،‌ برنامه سخنرانی و مداحی مجالس عزاداری را به انحراف بکشند.

کرمی پور گفت: آنان  باید برای جلوگیری از ترویج خرافات در مجالس عزای امام حسین(ع)‌ در منبرها وقایع حادثه عاشورا را از روی مقاتل معتبر بخوانند و ارزش‌های اصیل حماسه حسینی را برای مردم بازگو نمایند.

وی بیان کرد: این‌که سخنران و مداحی بگوید ما به جنبه‌های سیاسی حماسه امام حسین(ع) کاری نداریم صحیح نیست،‌ چراکه سیدالشهدا(ع) برای انجام امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب یک حرکت سیاسی در برابر طاغوت زمان ایستاد و از اسلام اصیل دفاع کرد.

وی ادامه داد: اگر مبلغان دینی در سخنرانی‌ها و مداحان در اشعار خود به بیان جنایت‌های مستکبران زمان علیه مسلمانان نپردازند و طاغوت‌های امروز را به مردم معرفی نکنند،‌ مجالس عزاداری کم‌کم از جهت‌گیری اصلی خود خارج و به سمت خواست دشمن می‌رود.

امام‌جمعه قنوات قم گفت: باید برای جوانان تبیین شود که حضور تنها در هیات بدون این‌که تفاوتی در رفتار و اعمال انسان حاصل شود،‌ هدف مجالس سوگواری امام حسین(ع)‌نیست،‌ چنین هیاتی مورد خواست دشمن است و آنان طرفدار اجتماعات به‌ظاهر مذهبی هستند که کاری به امور اجتماعی و سیاسی جهان امروز ندارند.

وی بیان کرد:‌ اشعاری که در مجالس امام حسین (ع) خوانده می‌شود،‌ باید بیانگر شجاعت و عزت سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان در برابر دشمنان باشد و روحیه سلحشوری و حماسه را در دل حاضران تقویت کند.

وی ادامه داد: همه عناصر برگزاری هیات از نوحه‌خوان، مداح و سخنران باید مراقب باشند تا بابیان سخنان بیهوده و بی‌ارزش در مسیر کم‌رنگ ساختن تأثیر مجالس عزای امام حسین(ع) و دور کردن مردم از این محافل گام برندارند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdn50j.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما