پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 81800
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون جامعه مدرسین:

مبلغان در ترویج فرهنگ امربه‌معروف مسئول هستند

قم نيوز : معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ائمه جماعات، مبلغان و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ عاشورایی امربه‌معروف و نهی از منکر مسئول هستند.
مبلغان در ترویج فرهنگ امربه‌معروف مسئول هستند
مبلغان در ترویج فرهنگ امربه‌معروف مسئول هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی چهارشنبه شب در همایش «نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی» در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: اسلام در عصر غیبت با دو بال مکتب حسینی و انتظار زنده و پویا است؛ بنابراین باید از این حدود مراقبت کرد.

وی با اشاره به این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر محوری‌ترین رسالت قیام عاشور است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در حدیث مشهوری که از ایشان نقل‌شده است فرمودند: «من از روی خودخواهی و خوش‌گذرانی و یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم، من فقط برای اصلاح در امّت جدم از وطن خارج شدم.»

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم درادامه ، مطالبه گری مردم از مسئولان را یک ضرورت حیاتی توصیف کرد و گفت: اگر فرهنگ مطالبه گری مردم از مسئولان احیا می‌شد تهران تجربه تشییع و دفن یک گربه با مجالس و آداب جاهلی آن‌چنانی را تجربه نمی‌کرد.

وی اطلاعت از امام را یک ضرورت ایمانی دانست و افزود: اگر امت از رهبری معظم انقلاب و ولایت مطلقه فقیه اطلاعت کنند به‌طور حتم مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی در پایان از دولت در مورد پرداخت نکردن بودجه امور فرهنگی انتقاد  و بر ضرورت توجه دولت به مساله امربه‌معروف و نهی از منکر دولت تاکید کرد.


آیت الله سعیدی: مردم باید مطالبه گرباشند 

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در این همایش  بابیان این‌که جاهلیت با همه ابعاد جاهلی خود ماه‌هایی را برای عرف افعال جاهلی خود حرام می‌دانستند، اظهار داشت: امام رضا علیه‌السلام در روایتی خطاب به ابن شبیب می‌فرماید« ای پسر شبیب به‌راستی‌که ماه محرم ماهی است که مردم زمان جاهلیت درگذشته به خاطر حرمت آن ماه، ستم و جنگ را در آن حرام می‌دانستند ولی این امت نه حرمت ماه را نگه داشتند و نه حرمت پیامبر را، که فرزندان او را کشته و زنانش را اسیر کرده و اموالش را به غارت بردند. خدایشان هیچ‌گاه نیامرزد.»

وی درادامه  به اهمیت و جایگاه مطالبه گری مردمی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «مذاکره سم است»؛ بر این اساس گاهی اوقات که آمریکایی‌ها بددهنی می‌کنند برخی از روی غیرت جاهلی واکنش نشان می‌دهند؛ بنابراین مردم باید با مطالبه گری و پافشاری بر حقایق مانع از لغزش و خطای مسئولان شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgz797.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما