پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 81802
منبع : خبرگزاری تسنیم

بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : شهردار قم از بهره‌برداری بوستان ۱۰۰۰ هکتاری شهر قم تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خدمات مناسبی در این بوستان از جمله باغ پرندگان، تله‌سیژ، تله‌کابین، باغ گیاه‌شناسی و غیره پیش‌بینی‌شده است.
بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد
بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت توسعه شهر هوشمند اظهار داشت: زیرساخت‌های شهر الکترونیک در قم با قدرت در دست اقدام است و هم‌اکنون 90 کیلومتر فیبر نوری در شهر گسترده شده است.

وی با بیان اینکه تمام نرم‌افزارهای شهرداری جمع‌بندی و یکپارچه‌ شده است، ابراز کرد: در سال 97، 17 خدمت و در سال 98 تعداد خدمات الکترونیکی 21 خدمت در نظر گرفته‌ شده است ولی شهر الکترونیک شهروند الکترونیک می‌خواهد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه متأسفانه استقبال مناسبی از خدمات الکترونیکی شهرداری تاکنون نشده است، عنوان کرد: شهرداری منطقه پنج به عنوان پایلوت در این زمینه در نظر گرفته‌ شده است که مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفته و هنوز مردم به‌صورت سنتی به دنبال دریافت خدمات هستند.

وی توسعه شهر الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی را دو هدف عمده در شهر هوشمند برشمرد و افزود: سامانه‌های زیادی از جمله میز خدمت الکترونیک، پرتال خدمات، شبکه الکترونیک خدمات، سامانه شفافیت و غیره در این زمینه پیش‌بینی‌ شده است ولی زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان سال 1400 برنامه شهر هوشمند قم نهایی شده باشد، تصریح کرد: یکی از خدمات در این زمینه کارت شهروندی قم کارت است که از اول مهرماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات مختلفی شامل کیف پول، هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و برخی عوارض‌ها توسط قم کارت قابلیت پرداخت دارد، یادآور شد: قم بعد از تهران، اصفهان و مشهد چهارمین کلان‌شهر کشور است که کارت شهروندی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شهردار قم سرانه فضای سبز شهر قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هم‌اکنون سرانه فضای سبز شهر قم 20 متر به‌ازای هر شهروند است که باید این سرانه تا سال 1400 به 27 متر برسد.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون 356 بوستان در سطح شهر قم وجود دارد، گفت: برای رسیدن سرانه فضای سبز هر شهروند به 27 متر باید سالانه 250 هکتار فضای سبز افزوده شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها این مهم در دست اقدام است.

وی احداث بوستان 1000 هکتاری را از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم دانست و افزود: خدمات مناسبی در این بوستان از جمله باغ پرندگان، تله‌سیژ، تله‌کابین، باغ گیاه‌شناسی و غیره پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

شهردار قمکاشت گیاهان مثمر در شهر قم را یکی از اقدامات برای کاهش مصرف آب فضای سبز ذکر کرد و ادامه داد: در قسمت‌هایی که جمعیت کمتری وجود دارد از گیاهان مثمر استفاده می‌شود و کاشت چمن‌های کم آب بر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcirvav.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما