پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 81813
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی از غفلت در حوزه اخبار دینی در قم

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با گلایه از عدم مخابره محتوای درست‌ دینی از قم به سراسر دنیا گفت: متولیان تولید محتوا در قم نتوانسته‌اند در این زمینه خوب عمل کنند و در بین رسانه‌های استان قم نیز شور و حال مناسبی در عرصه‌های خبر دینی مشاهده نمی‌شود.
انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی از غفلت در حوزه اخبار دینی در قم
انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی از غفلت در حوزه اخبار دینی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ رضا عزت زمانی با حضور در دفتر نمایندگی این خبرگزاری در استان، با اشاره به اهمیت خبررسانی و اطلاع‌رسانی درست به مردم اظهار داشت: حوزه خبر و اطلاع‌رسانی دارای رسالت‌های مهمی است که یکی از این رسالت‌ها به چالش کشیدن مسئولان است.

وی با بیان اینکه قم مرکز اخبار دینی و اخبار جهان تشیع است، ابراز کرد: باید الگوهای خبررسانی در قم با جاهای دیگر متفاوت باشد و با برنامه‌ریزی درست ظرفیت‌های انقلاب اسلامی که در قم وجود داشته را به مردم اطلاع‌رسانی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با گلایه از عدم مخابره محتوای درست‌ دینی از قم به سراسر دنیا ابراز کرد: متولیان تولید محتوا در قم نتوانسته‌اند در این زمینه خوب عمل کنند و در بین رسانه‌های استان قم نیز شور و حال مناسبی در عرصه‌های خبر دینی مشاهده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر همین آورده‌های فرهنگی قم نیز منتقل شود اقدام مهمی صورت گرفته است، یادآور شد: قم مرکزیت و محوریت اخبار شیعی دنیا است و از قم انتظارات بسیار از وضع فعلی است.

عزت زمانی معرفی مسجد به عنوان پایگاه انقلاب را بزرگ‌ترین خدمت به مردم دانست و افزود: حوزه خانواده و مخاطرات آن را باید به مردم صحیح اطلاع‌رسانی شود؛ اگر اسلام ناب را مردم بشناسند قطعاً پای اسلام و انقلاب خواهند ایستاد.

وی یکی از کاربردهای رسانه را مطالبه از مسئولان برشمرد و اضافه کرد: رسانه‌ها باید مسئولان را مجبور به پاسخگویی کنند و باید ارتباط دوطرفه‌ای بین رسانه‌ها و مسئولان در هر شرایطی به وجود آید و رسانه‌ها باید از مسئولان در حیطه مسئولیتی آنان سؤال بپرسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با گلایه از نداشتن روحیه انتقادپذیری برخی مسئولان اظهار داشت: برخی‌ها عادت کرده‌اند که بر اساس ارزیابی‌های از قبل مشخص‌شده سنجیده شوند و همیشه با این معیارها در بهترین شرایط باشند و انتهای سال هم از مسئولان استانی جایزه بگیرند.

وی با بیان اینکه مطالبه رسانه‌ها از مسئولان باید در طول دوران مدیریت آنان مستمر باشد، ابراز کرد: رسانه‌ها باید از مسئولان بخواهند که اگر حرف و وعده‌ای داده‌اند چه سرانجامی داشته است و رسانه‌ها باید دستگاه‌ها را به چالش بکشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeana.49n6615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما