شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 81836
منبع : خبرگزاری فارس

گریه بر سیدالشهداء (ع) مقدمه ای برای نصرت امام عصر(عج) است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گریه بر حضرت سیدالشهداء (ع) را در روزگار امروز وسیله ای برای رسیدن به مقام نصرت حضرت صاحب الامر (عج) دانست.
گریه بر سیدالشهداء (ع) مقدمه ای برای نصرت امام عصر(عج) است
گریه بر سیدالشهداء (ع) مقدمه ای برای نصرت امام عصر(عج) است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی جمعه شب در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد جمکران با اشاره به اینکه امام معصوم (ع) مظهر نعمت تامّ پروردگار عالم است تصریح کرد: استفاده از این نعمت وقتی به اوج خود می‌رسد که انسان خود را به محضر امام معصوم (ع) عرضه کند و این شب‌های ماه محرم الحرام به عنوان ماه عزای اهل بیت(ع)، شب‌های عرضه خود به امام معصوم (ع) به‌ویژه در مواقفی مانند مسجد جمکران است.

وی افزود: اگر زمانی که انسان خود را به امام خویش – که حجت خدا بر اهالی زمین و آسمان است - عرضه می‌کند، آنان کفیل و خریدار انسان بشوند، در این صورت قطعا خیر دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد و سعادتمندی قطعی خواهد بود.

این استاد حوزه‌های علمیه با بیان اینکه معصومین (ع) بر اساس روایت شریف نبوی (ص)، پدران حقیقی امت هستند خاطرنشان کرد: تدبیر همه عوالِم مُلک و ملکوت در دست حضرات معصومین (ع) و قلوب ایشان، خانه فرمان عالم است، از این رو است که والدین انسان با همه مقام و رتبه ای که دارند و همه سفارشی که درباره احسان به آن‌ها شده است، فرزندان خود را از هول و هراس قیامت رها می‌کنند، اما والدین حقیقی امت یعنی معصومین (ع) همیشه و در همه حال و حتی در قیامت به دنبال نجات امت خود هستند.

وی در ادامه به آیه مبارکه «یوم ندعو کلّ اُناس بإمامهم» اشاره و اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که آفرینش نور وجود پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) قبل از آفرینش هر چیز و حتی پیش از خلقت آسمان‌ها، کُرات و پیدایش زمان بوده است و از این رو، آنان اساس و پایه حقیقی خلقت هستند.

میرزامحمدی سپس به بیان روایتی از امام حسین (ع) پرداخت و بیان کرد: نقل است که روزی حبیب ابن مظاهر به عنوان یکی از مخلص‌ترین و وفادارترین یاران اباعبدالله الحسین (ع) از ایشان پرسید که شما قبل از پیدایش این عوالِم کجا بوده اید که حضرت به وی فرمودند ما اشیائی نورانی بودیم که حول عرش طواف می‌کردیم و پس از آن بود که خداوند ملائکه را آفرید و ما معلّم آن‌ها شدیم تا همه چیز را به آنان بیاموزیم.

وی افزود: یکی از دلایل اهمیت مقام امام معصوم (ع) این است که آن شخصیت نه تنها در دنیا، بلکه در برزخ و قیامت هم محبّ و شیعه خود را همراهی می‌کند که در این باره حضرت حسین بن علی (ع) هم فرمودند من پیش از گریه کُنان خود وارد بهشت نمی‌شوم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به برخی دیگر از روایات وارد شده درباره مقام ویژه اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از این روایات چنین بیان می‌دارد که گریه کنندگان بر مصائب اهل بیت (ع) به آنان وصل و همدرجه ایشان خواهند شد، چراکه گریه بر آنان، خود یک مقام و مانند یک اکسیر أعظم عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: روایت مهم دیگر در این موضوع، درباره وجود نورانی امام حسین (ع) است و از زبان حضرت رسول الله (ص) نقل شده که می‌فرمایند «إنّ لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لن تَبرُدَ ابدا» یعنی حرارت امام حسین (ع) در قلوب مؤمنان همیشگی است و سرد شدنی نیست که البته ما امیدواریم این شور و حرارت حسینی، با شعور هم همراه باشد تا إن شاء الله صاحب خود را به سعادت ابدی برساند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvcdc.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما