شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 81838
منبع : خبرگزاری فارس

ناکامی کاراته‌کای ملی‌پوش قم در لیگ جهانی

قم نيوز : کاراته‌کای ملی‌پوش و پرافتخار استان قم در ادامه باخت‌های یک سال و نیم اخیر در مرحله پنجم پیکارهای لیگ جهانی کاراته در سال 2019 با یک ناکامی دیگر روبه‌رو شد.
ناکامی کاراته‌کای ملی‌پوش قم در لیگ جهانی
ناکامی کاراته‌کای ملی‌پوش قم در لیگ جهانی
به گزارش قم نیوز کاراته‌کایی که همراه با تیم ملی ایران به پنجمین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2019 اعزام شد امیر مهدی‌زاده است که با کسب دو طلا و یک برنز قهرمانی جهان، دو طلا و یک برنز قهرمانی آسیا، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی و چندین مدال دیگر یکی از ستاره‌های ورزش به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده که سال‌ها در وزن منهای 60 کیلوگرم در میادین داخلی و برون‌مرزی درخشیده و مدال کسب کرده، بعد از حدود یک سال و نیم ناکامی در میادین مختلف، با رفتن به وزن منهای 67 کیلوگرم اکنون برای رسیدن به سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک 2020 توکیو ژاپن تلاش می‌کند.

مهدی‌زاده بعد از محرومیت از پیکارهای قهرمانی آسیا همراه با تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان عازم ژاپن محل برگزاری پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان در سال 2019 شد، رقابت‌هایی که با حضور 649 کاراته‌کا به نمایندگی از 79 کشور دنیا در توکیو برگزار می‌شود ولی برای مهدی‌زاده یک ناکامی دیگر به همراه داشت.

کاراته‌کای مطرح قم در حالی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد که تا زمان بازی‌های المپیک 2020 توکیو پنج میدان برون‌مرزی مهم پیش‌رو دارد و باید تمام توان خود را به کار گرفته و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند تا ناکامی‌های گذشته را جبران کرده و مجوز حضور در این رخداد بزرگ جهانی را کسب کند اما در این مسابقات هم توفیقی به دست نیاورد.

در صورتی که مهدی‌زاده موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک شود، نخستین ورزشکاری لقب می‌گیرد که در تاریخ ورزش قم به سهمیه المپیک دست یافته، ضمن اینکه تنها جای خالی ویترین افتخارات خود را نیز پر می‌کند، کاراته‌کایی که در یک سال و نیم اخیر با بدشانسی نیز مواجه شده و امیدوار بود که با مدال مرحله پنجم لیگ جهانی از این شرایط خارج شود اما این اتفاق رخ نداد و مهدی‌زاده با باخت مقابل حریفی از ژاپن و شکست این کاراته‌کا تا قبل از فینال، از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch66n6.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما