شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 81849
منبع : خبرگزاری تسنیم

انشعابات بزرگترین مشکل رونق تولید در قم است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بزرگ‌ترین مانع رونق تولید در استان را مربوط به کمبودهای آب، برق و گاز برشمرد و گفت: برای تأمین برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی استان ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.
انشعابات بزرگترین مشکل رونق تولید در قم است
انشعابات بزرگترین مشکل رونق تولید در قم است
به گزارش قم نیوز اسرافیل شعاعی با اشاره به نقش صنایع کوچک در تولید و تحرک اقتصادی در کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکیداتی بر حمایت و تقویت صنایع کوچک و متوسط داشته‌اند که در این زمینه اقدامات مناسبی در استان قم انجام‌شده است.

وی یکی از حوزه‌های اقداماتی در این زمینه را توسعه صنعتی و کارآفرینی واحدهای صنعتی دانست و افزود: تاکنون 945 دوره آموزشی در سطوح مختلف، برگزاری 110 تور صنعتی برای 2200 نفر از مدیران و کارشناسان، حمایت از واحدهای صنعتی کوچک برای پذیرش در فرابورس، حمایت از انتقال فناوری برای رفع مشکلات فرآیندی واحدها، تشکیل خوشه‌های صنعتی و غیره انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اقدامات در زمینه امور بین‌الملل و بازاریابی خارجی را موردتوجه قرار داد و گفت: حمایت از 658 واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل نمایشگاه شهرک صنعتی شکوهیه با بیش از 300محصول، حمایت از ایجاد سه شرکت مدیریت صادرات جهت تقویت و گسترش صادرات واحدهای صنعتی و انجام مطالعات بازاریابی محصولات خوشه‌های کسب‌وکار در این زمینه انجام‌گرفته است.


وی با بیان اینکه خدماتی نیز در زمینه تأمین مالی واحدهای صنعتی شده است، یادآور شد: ارائه خدمات در زمینه ترهین وثایق به صنعتگران از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و معرفی واحدهای صنعتی به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات برای رونق تولید و حمایت مالی از شرکت‌ها انجام‌گرفته است.

شعاعی بزرگ‌ترین مانع رونق تولید در استان را مربوط به کمبودهای آب، برق و گاز برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تأمین برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی استان 700 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

وی اضافه کرد: مسئولان و هیئت‌مدیره شرکت‌های خدماتی و بیش از 2000 طرح صنعتی و واحدهای صنعتی استان از نمایندگان مجلس خواهان اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده برای تکمیل زیرساخت‌ها، ترمیم آسفالت خیابان‌ها، تعویض تأسیسات فرسوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هستند که این اقدام سبب حفظ وضعیت  موجود و افزایش سرمایه‌گذاری و  اشتغال کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhoeo.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما