يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81880
منبع : خبرگزاری فارس

عملیات اجرایی «شهر سبز» از ادارات دولتی قم آغاز می‌شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: قم به عنوان پایلوت «شهر سبز» در کشور معرفی شده و عملیات اجرایی آن به دستور استاندار از ادارات دولتی آغاز شده است.
عملیات اجرایی «شهر سبز» از ادارات دولتی قم آغاز می‌شود
عملیات اجرایی «شهر سبز» از ادارات دولتی قم آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی اظهار کرد: شهر قم با توجه به جایگاه ویژه علمی و معنوی به عنوان پایلوت «شهر سبز» معرفی شده و برای تحقق این مهم باید اقدامات و فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به «شهر سبز» در سه محور ساختمان‌های سبز، مدیریت سبز و اخلاق زیست محیطی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: در محور ساختمان‌های سبز جلسات متعددی با فعالان حوزه ساختمان و انرژی برگزار کرده‌ایم و برای تدوین منشور اخلاق زیست محیطی نیز در حال پیگیری موضوع در شورای فرهنگ عمومی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به ضرورت اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی، از آغاز عملیات اجرایی این طرح به دستور استاندار خبر داد و گفت: بررسی وضعیت مدیریت سبز و رعایت شرایط و ضوابط زیست محیطی در دستگاه‌های اجرایی به تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به عنوان نخستین دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد: مدیریت انرژی، مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند و توسعه فضای سبز از جمله موضوعاتی است که توسط کارشناسان تشکل‌های زیست محیطی در دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce7v8v.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما