دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 81904
منبع : خبرگزاری ايرنا
کارشناس مرکز بهداشت قم:

۱۰ تیم بازرسی بر ایستگاه‌های صلواتی قم نظارت دارند

قم نيوز : کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت قم گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۰ تیم بازرسی متشکل از ۲۰ کارشناس این مرکز بر نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی در ایستگاه‌های صلواتی، مساجد و تکایای این استان نظارت دارند.
۱۰ تیم بازرسی بر ایستگاه‌های صلواتی قم نظارت دارند
۱۰ تیم بازرسی بر ایستگاه‌های صلواتی قم نظارت دارند
به گزارش قم نیوز محمود جعفری فر افزود: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر نیز روزانه ۶ تیم در قالب ۱۲ کارشناس بر ایستگاه‌های صلواتی برپاشده در سطح شهر نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تیم‌های بازرسی برای کنترل نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در ایستگاه‌های صلواتی، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، تکایا، حسینه ها و مساجد اقدام می‌کنند و نکات بهداشتی را تذکر می‌دهند.

وی بابیان این‌که آموزش‌های لازم به متقاضیان برپایی ایستگاه‌های صلواتی ارائه‌شده است، ادامه داد: علاوه بر آموزش، توصیه‌نامه‌های بهداشتی در اختیار این افراد قرارگرفته و تعهد بهداشتی نیز از آن‌ها اخذ می‌شود تا سلامت شهروندان و عزاداران به خطر نیفتند.

به گفته جعفری ، تاکنون ۲۴۵ مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر قم توسط مرکز بهداشت استان صادرشده است.

وی به متولیان ایستگاه‌های صلواتی توصیه کرد: مواد غذایی مثل سالاد اولویه، تخم آب‌پز و شیر که سریع فاسد می‌شود را در ایستگاه‌های صلواتی توزیع نکنند و در صورت مصرف یخ برای خنک‌سازی آب یا شربت حتما از یخ‌های دارای بسته‌بندی و بهداشتی موردنظر استفاده نمایند.

کارشناس مرکز بهداشت قم افزود: ظروفی که برای توزیع آب، چای و مواد غذایی استفاده می‌شود و یکبار مصرف نمی‌باشند، با دقت شستشو شده و گندزدایی مستمر با گندزداهای در دسترس صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: ذبح و قربانی احشام در جلوی دسته‌های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد، به نحوی که خونابه آن در محیط پخش نشود

وی بیان کرد: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبارمصرف مناسب ترجیحا ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcba9bw.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما