کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفت و بصیرت اباعبدالله(ع) مورد تاکید جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری تسنیم , 20 شهريور 1398 ساعت 3:56

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم الگوگیری از اباعبدالله(ع) گفت: باید با معرفت و بصیرت به مجلس امام حسین(ع) رفت، در برخی از خیابان‌های شهر مقدس قم فضا حسین‌گونه نیست و باید اهتمام داشته باشیم زندگی‌مان بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) قرار دهیم.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام کیانی‌نیا در مراسم سوگواری عاشورای حسینی که در حسینیه شهدا برگزار شد اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمود پیش از حضور در حرم هفت مرتبه سبحان‌الله، الحمدلله، لا اله الا الله و الله اکبر، لبیک یا حسین(ع) اذن دخولی برای حضور در حرم اباعبدالله(ع) است.

وی با تأکید بر لزوم الگوگیری از اباعبدالله(ع) افزود: باید با معرفت و بصیرت به مجلس امام حسین(ع) رفت، در برخی از خیابان‌های شهر مقدس قم فضای حسین‌گونه نیست و باید اهتمام داشته باشیم زندگی‌مان بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ازدواج سبب برکت در زندگی می‌شود ولی متأسفانه برخی می‌گویند گرانی است و به سمت ازدواج نمی‌روند و بچه‌دار نمی‌شوند، در صورتی‌ که خداوند روزی‌رسان است.

کیانی‌نیا تصریح کرد: متأسفانه حیا در جامعه کم شده است، باید نگاه کنترل شود چون چشم‌ها پیش‌قراولان دل‌ها هستند و اگر نگاه کنترل نشود دل با آن می‌رود.

وی عنوان کرد: پنج نوع حیا دادیم که حیا از گناه و تقصیر و کرامت و حیای حب از جمله آن است، حیا از گناه نخستین حیا است و در روایت آمده اگر خدا خط قرمز کشید و به تو کاری نداشت این موضوع را بدان که کارت اشتباه بوده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: پیامبر(ص) هر گاه قصد داشتند نام امیرالمؤمنین(ع) را بر زبان بیاورند ابتدا وضو گرفته و سپس نام امام علی(ع) را می‌آوردند.

کیانی‌نیا بیان کرد: حیا صفتی از صفات خداوند است و باید بدانیم خدا ما را می‌بیند و باید حیا کرد، در روایت داریم هنگامی‌که قرار است شخصی را وارد آتش کنند و هم نام پیامبر(ص) است خداوند می‌فرمایند من حیا می‌کنم وی را وارد آتش‌کنم.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه حیا در اسلام ادامه داد: حیا لباس اسلام و ریشه همه زیبایی‌ها است و در روایت اهل‌بیت(ع) آمده برای اینکه حیا افزایش پیدا کند سوره نور خوانده شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در روایت معصومین(ع) آمده پیامبر(ص) نگاهی به امام حسن مجتبی(ع) کرد و فرمود تو را با دهان مسموم کرده و به شهادت می‌رسی، نگاه به امام حسین(ع) کرد و گلوی اباعبدالله(ع) را بوسید و فرمود این گلو بریده می‌شود، نگاه به امام علی(ع) کرد و فرمودند فرق تو را می‌شکافند و به شهادت می‌رسی و به‌صورت حضرت زهرا(س) نگاه کرد و فرمود اینجا جای سیلی است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81936

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81936/معرفت-بصیرت-اباعبدالله-ع-مورد-تاکید-جامعه-اسلامی-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir