کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در جمع‌آوری پسماندهای تاسوعا و عاشورای حسینی در قم

خبرگزاری تسنیم , 20 شهريور 1398 ساعت 9:00

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از همکاری شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد با توزیع سطل‌های زباله کارتن پلاست در سطح شهر و ایستگاه‌های صلواتی خبر داد.


به گزارش قم نیوز عبدالله میرابراهیمی در حاشیه عزاداری روز عاشورا با اشاره به اینکه مدیریت پسماند به همراه فرهنگ‌سازی و آموزش در ایام دهه اول محرم و به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا صورت پذیرفت اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ما بحث فرهنگی است که با توجه به حضور قشر عظیمی از شهروندان و زائران در سطح شهر قم، موضوع فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند را در دستور کار قرار دادیم.

وی از تفکیک پسماند خشک با هماهنگی ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: در تمام مراکز ایستگاه‌های صلواتی، پوشش و استقرار کامل داشتیم تا پسماندهای خشک را جمع‌آوری و منتقل کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به توزیع دو هزار سطل زباله کارتن پلاست به تمامی ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های مذهبی و سطح معابر تصریح کرد: سعی کردیم شهروندان و نیروهای خدمات شهری بتوانند در مدیریت زیست‌محیطی و افزایش کیفیت کود کمپوست به شهر کمک کنند و مشارکت شهروندان در مدیریت شهر را به منصه ظهور برسانیم.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: نسبت به سلامت شهروندان و حفظ محیط‌زیست، استفاده از ظروف گیاهی را در دستور کار داشتیم و برای فرهنگ‌سازی در این زمینه، امسال اعتباری یکصد میلیون تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد و برابر هماهنگی قبلی، هیئت‌های مذهبی یارانه خاصی را در این زمینه دریافت کردند که حدود 60 درصد هزینه تهیه ظروف را کاهش داد که استقبال خیلی خوبی هم صورت گرفت و خوشبختانه این کار هرساله رونق بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در جمع‌آوری پسماند خشک خبر داد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد کسانی به‌صورت داوطلب با کاورهای خاص اقدام به جمع‌آوری پسماندها در سطح شهر و معابر کردند و در کنار آن نیز در تذکری به کسانی است که در سطح شهر زباله‌های خود را رها می‌کنند،‌ بحث‌های آموزشی را نیز دنبال کردند.

وی اضافه کرد: اعتبارات ما در قسمت‌های مختلف افزایش پیدا کرده به این دلیل که هزینه‌های ما بیشتر شده و مواد مصرفی که استفاده می‌شود، با توجه به تورم، افزایش قیمت داشته و بالغ‌بر 70 الی 80 درصد اعتبارات سازمان هم افزایش پیدا کرده، اما از نظر سخت‌افزار، قیمت‌ها در همان سطح گذشته است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81943

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81943/مشارکت-سازمان-های-مردم-نهاد-جمع-آوری-پسماندهای-تاسوعا-عاشورای-حسینی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir