چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81947
منبع : خبرگزاری فارس

فرهنگ اهدای خون در مدارس و دانشگاه‌ها نهادینه شود

قم نيوز : اهداکننده نمونه خون در استان قم که بیش از 110 بار خون اهدا کرده است جایگزین سازی فرهنگسازی اهدای خون در مدارس و دانشگاه ها را به جای برگزاری همایش های مختلف و مراسم های تقدیر و تجلیل خواستار شد.
فرهنگ اهدای خون در مدارس و دانشگاه‌ها نهادینه شود
فرهنگ اهدای خون در مدارس و دانشگاه‌ها نهادینه شود
به گزارش قم نیوز علی بمانی با بیان اینکه بهتر است هزینه برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های تجلیل و تقدیر به فرهنگسازی اهدای خون در مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص یابد تصریح کرد: با توجه به محدویت منابع مالی، بهترین روش‌های فرهنگ‌سازی اهدای خون یعنی آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها باید مبنای کار قرار گیرد که در این راه، اهداکنندگان مستمر خون به عنوان افرادی که بارها تجربه اهدای خون داشته‌اند، می‌توانند به این جریان بزرگ فرهنگسازی کمک کنند.

وی طرح «نذر خون» از تاسوعای حسینی تا اربعین حسینی را طرحی بسیار کاربردی و مناسب دانست و افزود: مردم ما باید با این فکر کنند که اگر یکی از نزدیکان یا بستگان آن‌ها نیاز به خون داشت ولی خونی برای اهدا وجود نداشت چه می‌شد؟ بنابراین لازم است تا همه ما با فکر کردن به این مهم، علاج واقعه قبل از وقوع کرده و خودمان نسبت به اهدای خون و تشکیل بانک خون اقدام کنیم.

این اهداکننده نمونه خون در قم همچنین از مسؤولان سازمان انتقال خون خواست تا زیرساخت‌های لازم را در شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت فرهنگی و ترویجی اهداکنندگان مستمر خون فراهم کنند تا آنان با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خود، مشوّق دیگران برای اهدای خون باشند.

بمانی که نخستین اهدای خون خود را در 15 سالگی و برای کمک به رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده و تاکنون با اهدای سه یا چهار بار خون در هر سال، موفق به بیش از 110 بار اهدای خون شده است اضافه کرد: پدر بنده از هیئتی‌های قم بود و شاید حضور ما در همین هیئت‌های عزاداری و ذکر اهل بیت (ع) سبب شد ایثارگری و کمک به همنوع را بیاموزیم.

وی ادامه داد: یادم می‌آید در سال 1372، اهدای خون بنده برای یک بیمار اورژانسی که ممکن بود پای خود را از دست بدهد، کارساز شد که البته در همه این اقدامات، ما بهانه هستیم و این عنایت و توجه خداوند است که سبب این گونه کارهای خیر می‌شود.

وی درباره اهمیت اهدای خون و فواید آن نیز گفت: اهدای خون علاوه بر این که سبب نشاط جسمی و روحی فرد اهداکننده می‌شود و برای سلامتی وی مفید است، می‌تواند زندگی برخی بیماران را نیز نجات دهد، لذا فرد اهداکننده عملا با یک تیر دو نشان می‌زند.

این اهداکننده مستمر خون در استان قم خاطر نشان کرد: وقتی برخی از بیماران همنوع ما نیازمند خون هستند، چه دلیلی دارد که این خون از خارج از کشور تأمین بشود، در حالی که همه ما ایرانیان، به هموطنان خود و بلکه به همه همنوعان خود عشق می‌ورزیم و همیشه دوست داشته و داریم که به آنان کمک کنیم.

بمانی در عین حال ضرورت بیان اهمیت اهدای خون را به عموم مردم یادآور شد و تأکید کرد: بیماران مختلفی اعم از بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی و مانند آن به خون من و شما نیازمندند و چقدر خوب است تا مردم ایثارگر ما، در این روزهای عزیز، به طرح «نذر خون» بپیوندند و با اقتدا به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، ایثارگری را در عمل معنا کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciy3av.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما