کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم نایب‌قهرمان ووشو ایران شد / تالوکارها سنگ تمام گذاشتند

خبرگزاری فارس , 20 شهريور 1398 ساعت 12:00

تیم منتخب هیأت‌ ووشو استان قم به لطف درخشش تالوکاران خود با کسب مدال‌های رنگارنگ بر سکوی نایب‌قهرمانی المپیاد استعدادهای برتر ایران ایستاد.


به گزارش قم نیوز در شرایطی که قم به واسطه عملکرد پرفراز و نشیب تیم‌های اعزامی خود به دومین دوره بازی‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رتبه‌های انتهایی جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها قرار داشت، اما با درخشش ووشوکاران خود به صعود در این رده‌بندی امید زیادی دارد.


عملکرد درخشان استعدادهای تالوی قم

رقابت‌های بخش تالو در اوزان 42، 45، 48، 52 و 56 کیلوگرم برگزار شد که برای تیم هیأت‌ ووشو قم هیچ مدالی به همراه نداشت اما نمایندگان قم در بخش تالوی این دوره از مسابقات سنگ تمام گذاشته و با عملکرد درخشان خود هم جایگاه قم در رده‌بندی مدال‌ها را ارتقاء دادند و هم تالوی قم را بر سر زبان‌ها انداختند.

مسابقات ووشو دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران به میزبانی هیأت‌ زنجان با حضور نخبه‌های این رشته از سراسر کشور به انجام رسید و در رده‌بندی نهایی آن تیم منتخب هیأت‌ ووشو استان قم با کسب دو مدال طلا، دو نشان نقره و یک مدال برنز بر سکوی نایب‌قهرمانی جای گرفت.


قم با 5 مدال روی سکوی نایب‌قهرمانی

در این رقابت‌ها به میزبانی سالن انقلاب زنجان، 170 ووشوکار از 31 استان در دو بخش تالو و ساندا با یکدیگر به رقابت پرداختند و در بخش تالو تیم میزبان یعنی هیأت‌ زنجان با کسب 6 مدال طلا و یک نقره بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های هیأت‌ ووشو قم و هرمزگان مشترکا با دو طلا، دو نقره و یک برنز نایب‌قهرمان شدند.

همچنین در قسمت ساندا، تیم هیأت‌ ووشو البرز با کسب دو نشان طلا و یک نقره قهرمان شد، هیأت‌ ووشو فارس با یک مدال طلا و دو نشان نقره به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و تیم هیأت‌ ووشو سیستان و بلوچستان با کسب یک مدال طلا و دو نشان برنز به عنوان سومی بسنده کرد.


5 مدال قم با 2 ووشوکار

رقابت‌های بخش تالو در فرم‌های چانگ‌ چوان، نان چوان، تای‌چی‌چوان، دائوشو، نن دائو، جین‌شو، تای‌چی‌جین، گوئن‌شو، نن‌گوئن و چیانگ‌شو به انجام رسید و یکی از درخشان‌ترین چهره‌های تیم هیأت‌ ووشو قم علیرضا محمدی بود که به تنهایی سه مدال این پیکارها را به خود اختصاص داد.

محمدی در فرم نان‌چوان به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره رسید، ضمن اینکه همین تالوکار در فرم نن دائو بعد از نمایندگان زنجان و اصفهان با ایستادن در جایگاه سوم یک نشان برنز نیز برای تیم هیأت‌ ووشو قم به ارمغان آورد و در فرم نن‌گوئن با ایستادن در جایگاه دوم نشان نقره‌ای دیگر را به نام خود ثبت کرد.


درخشش سپهری با 2 طلا

محمدمهدی سپهری‌فرد نیز دیگر چهره پرفروغ تیم هیأت‌ ووشو قم در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران بود که ابتدا سکوی نخست و نشان طلای فرم جین‌شو را از آن خود کرد و سپس در فرم چیانگ‌شو بالاتر از رقبای دیگر خود در جایگاه نخست ایستاد و دومین نشان طلا را هم به نام خود ثبت کرد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81949

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81949/قم-نایب-قهرمان-ووشو-ایران-تالوکارها-سنگ-تمام-گذاشتند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir