کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نوسازی مدارس قم:

۵۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی پردیسان قم افزوده می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 20 شهريور 1398 ساعت 13:15

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی در پردیسان قم در مهرماه امسال، ۵۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی این منطقه افزوده می‌شود.


به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان افزود: با توجه به نیاز مبرم منطقه پردیسان به فضاهای گوناگون آموزشی، ۴ سالن ورزشی نیز در مدارس این منطقه در مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. 

وی از احداث و افتتاح ۱۷ طرح شامل مدرسه، سالن ورزشی، کارگاه آموزشی و دیگر فضاهای آموزشی در ابتدای سال تحصیلی جدید در قم خبر داد و گفت: ۵ مدرسه نیز مقاوم‌سازی و برای حضور هرچه بهتر دانش آموزان در مدارس تجهیز و بهسازی شده است.

وی مجموع طرح‌های آموزشی مهرماه امسال را ۱۳۰ کلاس درس و دیگر فضاهای آموزشی با مساحت ۴۴ هزار مترمربع دانست و گفت: این طرح‌ها از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین در مناطق مختلف شهری و روستایی آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در پایان تصریح کرد: برای تأمین انشعابات و تعمیر و تجهیز مدارس به‌شدت نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم که امیدواریم با مکاتبات و پیگیری‌های انجام‌شده این مسأله هرچه سریع‌تر برطرف شود.

در سال تحصیلی پیش رو حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده می‌شود و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81955

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81955/۵۰-کلاس-درس-ظرفیت-آموزشی-پردیسان-قم-افزوده-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir