کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برپایی «خیمه هنر» در قم

خبرگزاری فارس , 20 شهريور 1398 ساعت 15:01

یکی از متفاوت ترین هیئت های محرّمی ذکر اهل بیت (ع) در قم، هیئتی با نام «هیئت ماه» است که «خیمه هنر» حسینی را برپا کرده اند.


به گزارش قم نیوز محرم امسال هم مثل هر سال و بلکه پُرشورتر از گذشته، شاهد برپایی علَم‌های عزاداری و خیمه‌های سوگواری در جای جای شهر کریمه اهل بیت (س) است.

یکی از این محافل، عرض ادب جمعی از هنرمندان شهر خون و قیام است که تحت عنوان «خیمه هنر» و «مجمع أحرار هنر» در خیابان 19 دی قم گرد هم آمده‌اند تا عرض ادبی هنرمندانه به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به‌ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) داشته باشند.

اینان هنرمندانی هستند که معتقدند محرم هر سال، زمانی برای بیداری جان انسان و خانه تکانی دل اوست که در این راه، حسین (ع) به عنوان قافله سالار مسیر سعادت، نقش آفرینی می کند، پس لازم است تا جمال هنر را به ذکر حسین (ع) گره زد تا خودش یاریگر ما در این مسیر باشد.

«خیمه هنر» علاوه بر پذیرایی از عزاداران با شربت و آب خنک، غرفه ای برای نقاشی کودکان تدارک دیده است تا آنان بتوانند از نگاه خود، عاشورا و کربلا را به تصویر بکشند و سپس با هدیه دادن این نقاشی ها به خیمه هنر، هم آن را بر دیوار خیمه ببینند و هم هدیه ای دریافت کنند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 81956

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81956/برپایی-خیمه-هنر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir