کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله ممدوحی: حضرت زینب(س) نهضت عاشورا را ترویج و تبیین کرد

خبرگزاری تسنیم , 20 شهريور 1398 ساعت 17:09

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) با اقدامات بی‌نظیر و خطبه‌های خود عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را ترویج و تبیین کرد و امروز عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) برای برپایی عزاداری و مراسم سیدالشهدا(ع) اهتمام دارند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسن ممدوحی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در تبیین واقعه عاشورا اظهار داشت:حضرت زینب(س) مبلغ اسلام بود و زبان گویایی داشت و مرد آفرین بود.

وی با اشاره به خصوصیات بی‌نظیر حضرت زینب(س) افزود: این بانوی پاک‌دامن دارای شرح صدر بود و گرفتاری و مشکلات و سختی‌های زیادی را متحمل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زینب(س) باکمال شجاعت و شهامت در هر مجلسی حضور پیدا کرد و به رسالت خود عمل و سکوت جلسه را در هم می‌شکست و در برابر ابن زیاد مقاومت کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد:حضرت زینب(س) با اقدامات خویش کاری کرد که دنیا متوجه شد تربیت اسلام اختصاص به مردان ندارد و گاهی زنانی تربیت می‌شوند که مرد آفرین هستند.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر معصومین(ع) ابراز کرد: اهل‌بیت(ع) در هر موقعیتی به تبیین جریان عاشورا پرداختند، زیارت عاشورا یک عهدنامه‌ای بین شیعیان و امام حسین(ع) است و باید هرروز خوانده شود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) با اقدامات بی‌نظیر و خطبه‌های خود عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را ترویج و تبیین کرد و امروز عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) برای برپایی عزاداری و مراسم سیدالشهدا(ع) اهتمام دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از 1400 سال امروز نهضت عاشورا وقیام امام حسین(ع) نه‌تنها فراموش نشد بلکه لحظه‌به‌لحظه رو به گسترش است و در نظام اسلامی ترویج پیداکرده که همه این اقدامات به‌واسطه حضرت زینب(س) است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81958

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81958/آیت-الله-ممدوحی-حضرت-زینب-س-نهضت-عاشورا-ترویج-تبیین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir