چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 81970
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

تعجب دفتر آیت الله العظمی سبحانی از تیتر یک روزنامه

قم نيوز : پروژه حجاب زدائی و اختلاط یک پروژه بسیار خطرناک استعماری است که عفت عمومی را هدف قرار داده است. تنها در سایه ی عفت و پاکدامنی زنان و غیرت و عفت مردان است که نسل پاک تربیت می شود نسلی که بتواند از استقلال و ارزش های والای اسلامی پاسداری کند.
تعجب دفتر آیت الله العظمی سبحانی از تیتر یک روزنامه
تعجب دفتر آیت الله العظمی سبحانی از تیتر یک روزنامه
به گزارش قم نیوز درج مطلبی در روزنامه گویه با عنوان «منع زنان برای ورود به ورزشگاه ها تبعات منفی بیشتری دارد» موجب نگرانی و  تعجب دفتر حضرت آیت الله سبحانی  شده که دفتر این مرجع تقلید درنامه ای به مدیر مسئول این روزنامه ، ضمن بیان نکاتی پیرامون این مطلب، خواستار مشورت رسانه ها در خصوص انتشار مسائل دینی با دفاتر مراجع تقلید شده است که متن آن به این شرح است:

بسمه تعالی

حضور جناب آقای سید محمد حسین دریاباری مدیر مسئول روزنامه ی گویه استان قم

با تقدیم سلام

تیتر روزنامه ی یاد شده مورخ چهارشنبه 13 شهریور 1398 «منع زنان برای ورود به ورزشگاه ها تبعات منفی بیشتری دارد» با تعجب و شگفتی ملاحظه شد.

در این رابطه نظر جنابعالی، گوینده و همه ی خوانندگان را به نکات زیر جلب می کنیم:

1. انقلاب ما انقلاب دینی است لذا باید همه ی مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن بر اساس آموزه های دینی باشد پس نباید به نشر و ترویج هر نوع نظریه¬پردازی که مخالف با این اصل باشد پرداخت.

2. خداوند به پیامبر صلی الله علیه و آله چنین دستور می¬دهد که «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِن‏ یعنی ای رسول به زنان بگو دیدگان خود را از نگاه به مردان اجنبی فروگیرند.» (سوره نور آیه 31) بنا بر این حضور زنان در ورزشگاه ها در برابر بیگانگان که بخش های از بدن آنان عریان است مشمول آیه بوده و ما نباید مقدمه ی چنین حرامی را فراهم آوریم.

3. امروز مقام معظم رهبری، مجلس و دیگر ارکان نظام همه سعی می کنند که با بدحجابی مقابله کرده و عفاف را گسترش بدهند. آیا حضور هزاران دختر و زن در یک طرف و هزاران جوان در طرف دیگر با این تلاش و هدف مهم نظام سازگاری دارد؟ آیا پس از پایان یافتن برنامه، این نوع اختلاط ها چه وضعی را به دنبال خواهد داشت؟ آیا این اجتماع بر عفاف و تقوی کمک می کند یا بر خلاف آن؟ هیچ فردی آگاه نمی تواند مدعی شود که چنین اجتماعی با تقویت اصل عفاف هماهنگ است.

4. امروز ما باید زنان را به کارهای مهارتی تشویق کنیم که باری از دوش دولت بردارند. و تشویق به این نوع مشارکت و اختلاط ها چه توجیهی دارد؟

5. شگفت این که مساله ای که از نظر گروهی از مراجع احتمال حرمت دارد به این قدر تنزل پیدا کرده که درست خلاف آن ادعا شده و از لزوم چنین کاری سخن به میان آمده است.

باید همه ی مؤمنان توجه نمایند که پروژه حجاب زدائی و اختلاط یک پروژه بسیار خطرناک استعماری است که عفت عمومی را هدف قرار داده است. تنها در سایه ی عفت و پاکدامنی زنان و غیرت و عفت مردان است که نسل پاک تربیت می شود نسلی که بتواند از استقلال و ارزش های والای اسلامی پاسداری کند. و نتیجه عدم اهتمام به عفت از بین بردن مهمترین سرمایه کشور یعنی سرمایه انسانی آن است.

در پایان خواهشمند است طبق وظیفه مطبوعاتی که بر عهده دارید این بیانیه را در روزنامه خود چاپ کنید. و لازم است که در مورد مسائل دینی با دفاتر مراجع مذاکره کنید و سپس به انتشار مطالب مربوطه اقدام نمایید.

دفتر آیت الله العظمی جعفر سبحانی
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7o8v.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما