کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیات بستکتبال قم:

قم جزء ۱۰ تیم برتر المپیاد استعدادهای برتر کشور قرار دارد

خبرگزاری ايرنا , 21 شهريور 1398 ساعت 10:30

رئیس هیات بسکتبال قم با اشاره به قرار گرفتن قم جزو ۱۰ تیم برتر المپیاد استعدادهای برتر این رشته گفت: نتایج ورزشکاران استان دراین رقابت قابل قبول و تمام بضاعت بسکتبال این استان بود.


به گزارش قم نیوز مرتضی سخایی ادامه داد: برنامه ریزی برای تحول بسکتبال قم در ۱۰ سرفصل از سه سال گذشته آغاز و بر مبنای آن ، شاهد رشد مستمر شاخص های این رشته ورزشی در سال های اخیر هستیم ولی همچنان فاصله ما با تیم های تراز اول کشور زیاد است.

وی با بیان اینکه در ورزش های تیمی به جز فوتسال، فاصله زیادی میان تیم های قم با  تیم های پیشتاز کشور وجود دارد، ادامه داد: تمرکز بر آموزش و استعدادیابی هیأت بسکتبال در سه سال گذشته موجب شد تا پیشرفت در این هیأت ورزشی مشهود شود به گونه‌ای که کسب قهرمانی در رده نوجوانان و ایستادن در رده دوم نونهالان بخشی از دستاوردهای این هیأت است.

رئیس هیات بسکتبال قم تاکید کرد: درحوزه آموزش، ‌استعدادیابی،‌ برگزاری مسابقات استانی و همچنین ارتقای سطح داوری و  مربی گری اقدام های مهمی در سال های اخیر در این استان اتفاق افتاده ولی باید قبول کنیم که رسیدن به جمع تیم های برتر کشور نیازمند کار،‌برنامه ریزی و سرمایه گذاری بیشتر است.

وی عملکرد تیم بسکتبال پسران استان در این المپیاد را خوب و راضی کننده دانست و ادامه داد: تیم بسکتبال پسران قم در گروهی سخت قرار گرفت و با تیم های قدرتمندی مانند خوزستان،‌البرز و گیلان هم گروه شد که در این گروه هفت تیمی ۳ برد و ۳ باخت را کسب کردند.

سخایی افزود: تیم بسکتبال دختران قم نیز با فارس که  قهرمان این رقابت ها شد، همگروه بود و در نهایت با یک پیروزی مقابل کرمان و ۲ شکست در مقابل کرمانشاه و فارس از صعود به مرحله بعد بازماندند.

رئیس هیات بسکتبال قم،‌ ادامه داد: در تیم سه نفره نیز بازیکنانی که از قرار گرفتن جزو تیم پنج نفره جا مانده بودند، به منظور کسب تجربه و ایجاد انگیزه در قالب تیم سه نفره در این رقابت ها حاضر شدند و با توجه به اینکه این ورزشکاران ۲ سال کوچکتر از سایر رقبای خود بودند،‌ کسب ۲ برد و ۳ باخت توسط این تیم عملکرد قابل قبولی است.

وی اظهار داشت: تهران،‌البرز، اصفهان و خراسان رضوی تیم هایی هستند که سال هاست در تراز اول بسکتبال ایران قرار دارند و سرمایه گذاری وسیعی در این رشته ورزشی انجام داده اند که گرفتن سکو از این تیم ها کار ساده ای نیست.

سخایی ادامه داد: لازمه کسب تجربه و ارتقای سطح کیفی بسکتبالیست های استان این است که این ورزشکاران سالانه حداقل در ۱۲۰ مسابقه به میدان بروند که با راه اندازی لیگ های مختلف استانی بخشی از این کمبود در داخل استان برطرف شده ولی باید زمینه برای حضور بسکتبالیست های استان در میادین فرااستانی و ملی نیز فراهم شود.

دومین المپیاد استعدادهای برتر بسکتبال در مواد تیمی و سه به سه در ۲ بخش دختران و پسران از ۳ تا ۹ شهریور در استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81985

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81985/قم-جزء-۱۰-تیم-برتر-المپیاد-استعدادهای-کشور-قرار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir