کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۵۰ هیات عزاداری اتباع در قم وجود دارد

خبرگزاری ايرنا , 21 شهريور 1398 ساعت 12:30

مسئول تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، تعداد هیات های مذهبی فعال در این استان را حدود یک هزار و ۵۰۰ هیات اعلام کرد و گفت: ۲۵۰ هیات عزاداری اتباع غیر ایرانی از کشورهای افغانستان،‌پاکستان و عراق در این استان وجود دارد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مصیب منوچهری از جمله ویژگی های قم را داشتن هیات مذهبی اتباع کشورهای مختلف دانست و افزود: تمام هیات های عزاداری اتباع فعال در این استان مجوز فعالیت داشته و علاوه بر محرم و صفر به مناسبت های مختلف مذهبی برنامه های مذهبی اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه مجوز این هیاتها توسط امور اتباع استانداری قم صادرشده است، ادامه داد: برنامه ریزی برای ثبت این هیاتهای مذهبی درسامانه طوبی انجام شده و تاکنون ۳۵ هیات اتباع استان در این سامانه ثبت شده اند.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، با تاکید بر ضرورت ثبت نام تمام هیات ها و تشکل مذهبی فعال درقم در سامانه طوبی ادامه داد: از حدود یکهزار و ۵۰۰ هیات مذهبی موجود در قم برای ۸۵۰ هیات مجوز فعالیت صادر شده است.

منوچهری، ادامه داد: به منظور ساماندهی،‌آموزش و نظارت بر فعالیت هیاتها و تشکل های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه اندازی این پایگاه داده به نام طوبی در سراسر کشور نموده است.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، داشتن روحانی هیات، مربی قرآن، مداح، رابط فرهنگی و رئیس هیات را لازمه ثبت نام هیات های مذهبی در این سامانه دانست و افزود: هر هیات مذهبی باید پنج تن را به عنوان هیات امنا و هیات موسس و پنج تن نیز به عنوان کادر اجرایی معرفی کند که اعضای آن شامل رئیس هیات، رابط فرهنگی، روحانی هیات، مربی قرآن و مداح است.

پایگاه داده به نام طوبی(http://tooba.tdm-ido.ir/) به منظور ساماندهی هیات ها و تشکل های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است که باید اطلاعات تمام تشکل های دینی برای کسب مجوز بر روی این پایگاه داده  شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81988

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81988/۲۵۰-هیات-عزاداری-اتباع-قم-وجود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir