پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 82000
منبع : خبرگزاری تسنیم

3300 خانواده مددجوی کمیته امداد در استان قم مسکن ندارند

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم یکی از مشکلات اساسی خانواده‌های مددجویان را مسکن و خانه برشمرد و گفت: ۳۳۰۰ خانواده در استان قم مسکن ندارند.
۳۳۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد در استان قم مسکن ندارند
۳۳۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد در استان قم مسکن ندارند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار با اشاره به افزایش مشارکت‌های مردمی به کمیته امداد استان اظهار داشت: جمع مشارکت‌ها مردمی در قم نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

وی عدم افزایش اعتبارات دولتی برای حمایت از مددجویان کمیته امداد را موردتوجه قرار داد و گفت: درآمدهای محلی در چند ماه گذشته در استان قم افزایش‌ یافته است ولی عدم افزایش اعتبارات دولتی سبب می‌شود نتوان آن‌چنان‌که باید رضایتمندی خانواده‌ها را جلب کرد.

میرشکار یکی از مشکلات اساسی خانواده‌های مددجویان را مسکن و خانه برشمرد و اضافه کرد: 3300 خانواده در استان قم مسکن ندارند که افزایش بی‌رویه مسکن و اجاره‌بها برای این خانواده‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده که از این تعداد 2500 نفر مستأجرند که برای 500 خانوار ودیعه‌های اجاره از پنج میلیون تا 20 میلیون تومان پرداخت‌ شده است.

وی با بیان اینکه 1002 نفر از ودیعه اجاره‌بهای مسکن در استان بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: مراجعات برای دریافت ودیعه افزایش‌یافته ‌ولی اعتبارات جوابگو نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: 9 واحد برای خانواده ایتام در استان خریداری‌ شده ‌که 170 مورد نیز تعمیر مسکن در استان انجام‌ شده است.

وی پرداخت کمک‌هزینه‌های ازدواج در استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: 263 کمک‌هزینه ازدواج با پرداختی 8 میلیونی در استان قم انجام‌ شده ‌که از سرانه پرداختی  کمک‌هزینه ازدواج که بین چهار تا پنج میلیون تومان است، بالاتر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyyeo.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما