کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات آجیلی

خبرگزاری مهر , 21 شهريور 1398 ساعت 23:18

لازم است افراد دیابتی به رژیم غذایی و ورزش روزانه شان توجه نمایند تا بتوانند میزان گلوکز خون شان را تحت کنترل داشته باشند.


به گزارش قم نیوز افراد دیابتی علاوه بر مصرف دارو باید میان وعده مناسبی هم انتخاب نمایند چراکه اکثر میان وعده ها حاوی چربی های ناسالم بوده و میزان کالری زیادی دارند.

میوه ها حاوی گلوکز بوده و ممکن است گزینه مناسبی نباشند. اما مغزیجات آجیلی گزینه مناسبی محسوب می شوند. مغزیجات آجیلی حاوی کربوهیدرات کمتری بوده و سرشار از پروتئین و فیبر هستند.

آنها حاوی مقادیر زیاد چربی های سودمند بوده و موجب تحریک رشد سلولی شده و از اعضای بدن محافظت می نمایند. مغزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و فیتوسترول ها و مملو از ویتامین های همچون ویتامین E، فولات، و تیامین هستند. همچنین منبع خوب مواد معدنی نظیر منیزیم و پتاسیم هستند.

مغزیجات با ایجاد حس سیری از اضافه وزن پیشگیری می کنند از اینرو برای افراد مبتلا به دیابت یا در آستانه ابتلا به دیابت بسیار مفید هستند. اما محققان توصیه می کنند از مصرف مغزیجات شور اجتناب شود.

در ادامه به مغزیجات مناسب برای افراد دیابتی اشاره می شود.

بادام

بادام به کنترل میزان قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند. همچنین میزان کلسترول بد را نیز کاهش می دهد. بادام سرشار از چربی های سالم مونواشباع نشده، فیبر، پروتئین و مواد مغذی مهم است. آنتی اکسیدان های موجود در بادام از سلول ها در مقابل آسیب اکسایشی محافظت می نمایند. منبع خوب منیزیم هستند که برای افراد مبتلا به سندروم متابولیک و دیابت نوع2 مفید است.

گردو

گردو کالری زیادی دارد اما تاثیر نامناسبی بر وزن بدن ندارد. در حقیقت مصرف منظم گردو موجب بهبود نسبت کلسترول HDL به LDL می شود بدون آنکه تاثیر منفی بر ترکیب بدن داشته باشد. همچنین ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

بادام هندی

مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست. می تواند موجب کاهش کلسترول بد بدن شده و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. همچنین می تواند فشارخون را کاهش دهد. بادام هندی نه موجب کاهش میزان قندخون و نه موجب افزایش آن می شود.

پسته

پسته مملو از فیبر و چربی های سالم است. می تواند تری گلیسیریدها را کاهش داده و سلامت قلب را تقویت نماید. پسته همچنین دارای شاخص گلوکز پایین است که موجب کاهش میزان قندخون می شود. همچنین منبع خوب چربی های سالم، فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی نظیر ویتامین B6 و پتاسیم است.

بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از پروتئین و فیبر است. به تنظیم وزن و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. بعلاوه به کنترل میزان قندخون هم کمک می کند. بادام زمینی دارای شاخص گلوکز پایینی است و حاوی میزان کم کربوهیدرات و میزان بالا پروتئین، چربی و فیبر است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 82009

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82009/کنترل-قندخون-بالا-مصرف-مغزیجات-آجیلی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir