شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82027
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم درهفته ای که گذشت

حسرت سوهان محمد قم از تساوی خانگی و ناکامی کاراته کای قمی

قم نيوز : در هفته ای که گذشت، سوهان محمد سیما با تساوی مقابل تیم قعرنشین لیگ برتر فوتسال حسرت ۲ امتیاز این مسابقه را خورد، کاتاروهای قم درجایگاه چهارم دنیا ایستادند و تیم های مختلف این استاد در المپیاد استعدادهای برتر به مصاف حریفان خود رفتند.
حسرت سوهان محمد قم از تساوی خانگی و ناکامی کاراته کای قمی
حسرت سوهان محمد قم از تساوی خانگی و ناکامی کاراته کای قمی
به گزارش قم نیوز حضور کشتی‌گیر قمی در مسابقات جهانی قزاقستان، ادامه ناکامی های کاراته کای قمی، قرار گرفتن ۳ دونده قم بین برترین‌های لیگ کشور، هندبالیست‌های قم در اردوی مسابقات آسیایی ۲۰۱۹، قرار گرفتن کاتاروهای قم در جایگاه چهارم دنیا، کسب مدال برنز قم از المپیاد استعدادهای برتر بدمینتون قم و نایب‌قهرمان المپیاد استعدادهای برتر جودو سرخط مهمترین اخبار ورزشی استان در هفته گذشته بود.


تساوی تیم فوتسال محمد سیمای قم با آذرخش بندر عباس

سوهان محمد سیمای قم در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر فوتسال عصر جمعه میزبان آذرخش بندرعباس بود که در ثانیه های پایانی این مسابقه توانست با زدن گل دوم، از شکست در یک بازی خانگی نجات یافته و به تقسیم امتیازات با میهمان خود رضایت دهد. هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال هفته گذشته با هفت بازی همراه بود  که در یکی از این رقابت ها، سوهان محمد سیمای رده چهارمی به مصاف آذرخش بندرعباس که با هشت امتیاز قعر نشین این لیگ است، رفت که در نهایت این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید.

تیم سوهان محمدسیمای قم، پیش از این با ۹ بازی، پنج برد، ۲ مساوی و ۲ باخت، با ۱۷ امتیاز و تفاضل مثبت هشت در رده چهارم و تیم آذرخش بندرعباس نیز با ۱۰ بازی، ۲ برد، ۲مساوری و ۶ باخت و با هشت امتیاز و تفاضل منفی ۱۴ در رده آخر لگ چهارده تیمی این رقابت ها قرار داشت.


حضور کشتی‌گیر قمی در مسابقات جهانی قزاقستان

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در قزاقستان در راه است و تیم ملی کشتی ایران با حضور یک فرنگی کار جوان قمی در این پیکارها شرکت می‌کند.علیرضا نجاتی کشتی‌گیر فرنگی کار قمی برای نخستین بار در مسابقات جهانی بزرگسالان جهان شرکت می‌کند و حضور وی در ترکیب تیم ملی موفقیت بزرگی برای کشتی قم محسوب می‌شود و بار دیگر توان کشتی فرنگی قم را به نمایش گذاشته است.

آخرین مدال جهانی علیرضا نجاتی به مسابقات کشتی جوانان جهان برمی‌گردد که علیرضا نجاتی با پیروزی  ۹ بر صفر در دیدار رده بندی وزن ٦٠ کیلوگرم برابر حریف اوکراینی صاحب مدال برنز جوانان جهان شد و پیش از آن در مسابقات جوانان آسیا با شکست برابر حریفی قزاق در فینال، مدال نقره آسیا را کسب کرد.


کاراته کای قمی روی دور شکست

امیر مهدی زاده تنها کاراته کای قمی که شانس حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در اختیار دارد در ماه‌های اخیر روزهای موفقی را سپری نکرده است و اکنون با ناکامی وی در دور پنجم لیگ جهانی کاراته وان، آینده وی همچنان مبهم است.

کاراته کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و پرافتخارترین کاراته کای ایرانی که باید در المپیک توکیو در وزن منهای ۶۷ کیلو مسابقه دهد، در مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته در همین وزن روی تاتامی رفت اما عملکرد او نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشت و خبری از موفقیت وی در راهیابی به مراحل بالا نبود. در پنجمین مرحله کاراته وان به میزبانی شهر توکیو در ژاپن، ستاره قمی حتی یک امتیاز هم به دست نیاورد.

او پیش از مرحله چهارم لیگ جهانی در در لیگ کاراته سری آ در استانبول ترکیه شرکت کرد که پس از پیروزی بر حریفانی از ترکیه و قزاقستان برابر یک کاراته کای روس بازنده و حذف شد.  مهدی زاده همچنین در لیگ جهانی کاراته وان رباط مراکش در وزن تخصصی خود ۶۰-  کیلوگرم رقابت کرد که با شکست برابر حریفی ژاپنی در دور اول از رقابت‌ها کنار رفت.


۳ دونده قم بین برترین‌های لیگ ایران

دومین مرحله از پیکارهای فصل جاری لیگ دوومیدانی قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور درمجموعه ورزشی آفتاب انقلاب به انجام رسید و سه دونده پرافتخار استان قم در بین برترین‌های فصل ۱۳۹۸ لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در مواد ۱۱۰ متر با مانع، پرش با نیزه و ۴۰۰ متر با مانع روی سکو رفتند.

در رشته ۱۱۰ متر با مانع علی سلامتیان نماینده دوومیدانی قم در ترکیب تیم باشگاهی آسان‌ پرداخت با زمان ۱۴ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد،  در رشته ۴۰۰ متر با مانع دومین مرحله لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور رضا ملک‌پور دونده سرشناس قم برای تیم نفت تهران به میدان رفت و با زمان ۵۱ ثانیه و ۴۹ صدم ثانیه عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد، محمدمحسن ربانی قهرمان ارزنده دوومیدانی قم و رکورددار پرش با نیزه ایران برای تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد به میدان رفت و با پرشی به میزان چهار متر و ۷۰ سانتیمتر به مقام قهرمانی دست یافت.


هندبالیست‌های قم در اردوی مسابقات آسیایی ۲۰۱۹

هندبالیست‌های  قم از سوی کادر فنی با هدف حضور در رقابت‌های ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا به اردوی آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند. بعد از دعوت یکی از نخبه‌های هندبال استان به اردوی آماده‌سازی تیم ملی هندبال پسران جوان ایران، با اعلام اسامی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان نام دو تن از استعدادهای قمی این رده سنی در لیست نفرات مد نظر کادر فنی این تیم قرار گرفت.

در بین ۳۰ بازیکنی که از استان‌های مختلف توسط کادر فنی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی هندبال پسران جوان ایران دعوت شده‌اند، نیما باقری و مجتبی طالبی دو تن از نخبه‌ها و استعدادهای هندبال قم هستند که با انگیزه نشان دادن قابلیت‌های فنی و تکنیکی خود برای گرفتن سهمیه اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا به اردو تیم ملی دعوت شدند.


قم نایب‌قهرمان ووشو ایران شد

تیم منتخب هیأت‌ ووشو استان قم به لطف درخشش تالوکاران خود با کسب مدال‌های رنگارنگ بر سکوی نایب‌قهرمانی المپیاد استعدادهای برتر ایران ایستاد.

رقابت‌های بخش تالو در اوزان ۴۲، ۴۵، ۴۸، ۵۲ و ۵۶ کیلوگرم برگزار شد که برای تیم هیأت‌ ووشو قم هیچ مدالی به همراه نداشت اما نمایندگان قم در بخش تالوی این دوره از مسابقات سنگ تمام گذاشته و با عملکرد درخشان خود هم جایگاه قم در رده‌بندی مدال‌ها را ارتقاء دادند و هم تالوی قم را بر سر زبان‌ها انداختند.

مسابقات ووشو دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران به میزبانی هیأت‌ زنجان با حضور نخبه‌های این رشته از سراسر کشور به انجام رسید و در رده‌بندی نهایی آن تیم منتخب هیأت‌ ووشو استان قم با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نشان نقره و یک مدال برنز بر سکوی نایب‌قهرمانی جای گرفت.


کاتاروهای قم در جایگاه چهارم دنیا

کاتاروهای مطرح، ملی‌پوش و سرشناس استان قم در مسابقات کاتا جودو ۲۰۱۹ قهرمانی مردان جهان بین چهار چهره شاخص این رقابت‌ها قرار گرفتند. کاتاروهایی که از اوایل دهه ۱۳۸۰ در سطح اول کاتای ایران دارای رتبه و مدال‌های متنوع هستند و با عضویت در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی افتخارات زیادی را برای ورزش قم و ایران و همچنین خانواده جودو رقم زده‌اند، امسال در جایگاه چهارم دنیا ایستادند.

رقابت‌های ۲۰۱۹ کاتای قهرمانی جهان با حضور ۱۶۶ کاتارو از ۲۹ کشور جهان به میزبانی شهر چونگ‌جو در کشور کره‌جنوبی به انجامید و کاتاروهای مدعی برای رسیدن به مدال‌های طلا، نقره و برنز در پنج کاتا شامل ناگه نوکاتا، کاتامه نوکاتا، جونوکاتا، کیمه نوکاتا و کودوکان گوشین جوتسو به رقابت پرداختند.


مدال برنز قم از المپیاد استعدادهای برتر بدمینتون قم

بدمینتون‌باز استان قم با ایستادن در جایگاه سوم به نشان برنز پیکارهای رشته بدمینتون دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور دست یافت.

تیمی که متشکل از ۶ بدمینتون‌باز راهی دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در این رشته شده بود، با وجود عملکرد قابل قبول اعضای خود در مراحل مختلف این دوره از پیکارها، در نهایت با کسب یک عنوان سومی و نشان برنز به کار خود پایان داد.

در این مسابقات تعداد ١٨٧ بدمینتون‌باز از ٣٠ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند و مسابقات در بخش‌های تیمی، یک نفره و ۲ نفره به انجام رسید که در بخش تیمی کرمانشاه، زنجان، یزد و آذربایجان شرقی اول تا سوم مشترک شدند.


جودوکار قم نایب‌قهرمان المپیاد استعدادهای برتر ایران شد

جودوکار مستعد استان قم با ایستادن در جایگاه دوم و کسب مدال نقره برای ورزش قم در دومین المپیاد استعدادهای برتر جودو کشور افتخار آفرینی کرد. در مسابقات جودو دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که با رقابت ۳۵۰ جودوکار در ترکیب ۳۲ تیم از سراسر کشور به میزبانی هیات جودو استان یزد به انجام رسید، محمدرضا آریانی جودوکار مستعد قم به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره رسید.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciyuav.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما