شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 82038
منبع : خبرگزاری تسنیم

سرفصل‌های متناسب با نیازهای جامعه در برنامه جدید حوزه مورد تأکید است

قم نيوز : معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در برنامه جدید آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیازهای نظام اسلامی و جامعه است گفت: در این برنامه تمام متون آموزشی بازنگری شد یا متون جدید به نگارش درآمد.
سرفصل‌های متناسب با نیازهای جامعه در برنامه جدید حوزه مورد تأکید است
سرفصل‌های متناسب با نیازهای جامعه در برنامه جدید حوزه مورد تأکید است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد اظهار داشت: در برنامه آموزشی جدید حوزه علمیه چهار درس حدیثی به دروس اضافه‌ شده و ادعیه و زیارات در این دروس به‌صورت چشمگیر وجود دارد و بیش از 4 هزار حدیث از پیامبر(ص)و اهل‌بیت(ع) در 29 متن تولید شده که متناسب با نیازهای جامعه است.

وی افزود: تصمیم‌گیری برنامه‌های درسی و امتحانی در اختیار مدیریت‌های مناطق قرار گرفت، توسعه دروس خارج نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام شد و امروز بیش از 32 درس خارج رسمی در قم و خارج قم برگزار می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در برنامه جدید آموزشی سطح یک حوزه‌های علمیه سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیازهای نظام اسلامی و جامعه است بیان کرد: در این برنامه تمام متون آموزشی بازنگری شد یا متون جدید به نگارش درآمد، در تدوین متون به اختلاف سطوح ورودی‌های حوزه‌ها توجه شد.

رستم‌نژاد تصریح کرد: علی‌رغم تنگناهای موجود گسترش اردوهای تابستانی در سال‌های اخیر انجام شد و برنامه‌های دیگر علمی برای ارتقاء طلاب در حال انجام است، در گذشته طلاب برای امتحان شفاهی مجبور به سفر به شهر قم بودند و تنها 30 استاد امتحان شفاهی در حوزه قم داشتیم ولی اکنون 300 نفر حکم امتحان شفاهی در استان‌های متخلف را دارند.

وی تصریح کرد: برنامه آموزشی جدید سطح یک حوزه‌های علمیه در 248 مدرسه علمیه در سراسر کشور اجرا می‌شود، در این برنامه توجه ویژه‌ای به نیازهای نظام اسلامی، انقلاب اسلامی، موضوع ولایت‌فقیه و اخلاق شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه ابراز کرد: توجه به دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی، کاربردی کردن دروس و توجه به اخلاق و محتواهای اخلاقی در دروس دیده‌ شده و مخصوصاً کتبی که در سال‌های اول و دوم تدوین‌شده، از بازخورد گیری‌ها تأثیرپذیر بوده است.

رستم‌نژاد خاطرنشان کرد: در برنامه جدید آموزشی سطوح یک حوزه‌ها به قرآن و تفسیر توجه و در این برنامه بیش از 8 هزار بار از آیات قرآن استفاده شد، اضافه شدن چهار درس حدیثی از ویژگی‌های برنامه بود و بیش از چهار هزار حدیث از رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در برنامه جدید آموزش سطوح یک حوزه‌ها آمده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaawna.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما