يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82056
منبع : خبرگزاری ايرنا

شهروندان قمی بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق نروند

قم نيوز : مدیر سازمان حج و زیارت قم گفت: شهروندان این استان برای شرکت در راهپیمایی مراسم اربعین در عراق ، الزاما در سامانه سماح ثبت نام کنند.
شهروندان قمی بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق نروند
شهروندان قمی بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق نروند
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی اظهار داشت: با توجه به اتصال این سامانه به سیستم نیروی انتظامی در مرز ، از خروج افرادی که صرفاً گذرنامه دارند اما در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند، جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه افرادی بدون ثبت نام در سامانه سماح، برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند، در صورت بروز هرگونه حادثه ، از خدمات درمانی و بیمه ای محروم می شوند و سازمان حج و زیارت در این باره پاسخگو نخواهد بود.

وی ادامه داد: ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش تعهدات بیمه ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، لذا  شهروندان قم  حتماً پس از ثبت نام ؛ رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت کنند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.

صالحی تاکید نمود: زائران می‌توانند از ٩٨/٦/١٩ لغایت ٩٨/٨/٧ بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر (حداقل ۶ ماه اعتبار) جهت زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

مدیر حج و زیارت استان قم همچنین هزینه نام نویسی در سامانه سماح را رایگان دانست و گفت: فقط زائران باید در زمان ثبت نام هزینه‌های بیمه را که شامل حوادث و خدمات درمانی می‌شود، پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی مجموعاً حدود ۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نام نویسی در سامانه سماح تا روزهای منتهی به ایام اربعین هم ادامه دارد، گفت: زائران از ۵۰ کیلومتری مرزها بیمه می‌شوند و پوشش بیمه ای زائران اربعین صرفاً مختص مسیرهای پیاده روی اربعین میباشد.
به گفته وی مرز خروج زائران استان قم؛ مهران است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaiwna.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما