کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ثبت احوال قم:

زنان بیشتر از مردان قمی عمر می‌کنند

خبرگزاری ايرنا , 24 شهريور 1398 ساعت 13:00

مدیرکل ثبت احوال قم گفت: میانگین طول عمر و امید به زندگی زنان در روستاها و شهرهای این استان چهارسال بیشتر از مردان می باشد.


به گزارش قم نیوز خلیل مرادی افزود: در سال گذشته میانگین سن زنان و مردان درفوت های ثبت شده نقاط شهری به ترتیب ۶۹ و ۶۵ سال و در نقاط روستایی به ترتیب ۷۲ و ۶۸ سال بوده است.

وی ادامه داد: میانگین سنی زنان و مردان قمی تقریبا با میانگین کشوری یکسان است و در سال های اخیر نیز تفاوت چندانی نداشته است.

مرادی در ادامه گفت: در چهار ماه امسال، ۱۴ هزار و ۲۱۸ شناسنامه برای افراد بالای ۱۵ سال که نیاز به تعویض داشتند و یا افرادی که ۱۵ سال تمام دارند و شناسنامه ۲ برگه آن ها باید چهار برگه و عکس دار شود، صادر شده است.

به گفته وی، در این مدت یک هزار و ۵۴۵ شناسنامه المثنی صادر شده، ۲۰۲ مورد تغییر نام و ۳۹۷ مورد تغییر نام خانوادگی صورت گرفته است.

در چهار ماه سال ۹۷، هفت هزار و ۹۴۴ ولادت و در سال ۹۸، ۶ هزار و ۷۲۹ واقعه ولادت در قم ثبت شده که یک هزار و ۲۱۵ ولادت کاهش یافته است.

در چهار ماه سال گذشته و امسال به ترتیب یک هزار و ۹۶۷ و یک هزار و ۹۶۱ واقعه فوت در قم به ثبت رسیده است که تغییر چندانی ندارد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82064

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82064/زنان-بیشتر-مردان-قمی-عمر-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir