کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اروپایی‌ها به دنبال برجام بی هزینه هستند

خبرگزاری فارس , 24 شهريور 1398 ساعت 15:45

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کشور رو به بهبود است و آینده بهتری در انتظار ایران است، مقاومت فعال کشورمان جواب داده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری؛ با اشاره به مذاکره ایران با اروپایی‌ها اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به این مذاکرات دل نبندید، ولی به مذاکرات ادامه بدهید، اروپایی‌ها در حال پذیرش این مسئله هستد که اعتبار 15 میلیارد دلاری را در سه قسط در قالب اینستکس فعال کنند.

وی ادامه داد: قرار بود که در قالب برجام تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود، به همین دلیل ایران تلاش می‌کند که حقوق اساسی خود را دریافت کند، ایران یک سال پس از برجام صبر کرد و کم‌کم کاهش تعهدات خود را آغاز کرد و در نهایت اروپا مجبور شده است که سر عقل بیاید، اعطای اعتبار 15 میلیارد دلار همچون پیش فروش نفت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها سالیانه هزار میلیارد دلار مبادله تجاری با آمریکا دارند، در حالی که رقم  مبادله تجاری کشورهای اروپایی با ایران حداکثر 20 میلیارد دلار بوده است، اروپایی‌ها می‌توانند که به تعهدات خود برجام عمل کنند، اما این اراده را ندارد.

ذوالنور با اشاره به واکنش آمریکا به انهدام پهپاد متجاوز اظهار کرد: آمریکایی‌ها پس از انهدام پهپاد خود به این برآورد رسیدند که در صورت واکنش نظامی به این اقدام، 15 هزار نفر تلفات خواهند داد، در آن صورت جنگ فرسایشی رخ می‌داد و ترامپ به خاطر پیش بینی از رفتار ایران مجبور به جلوگیری از اقدام نظامی علیه کشورمان شد.

وی ادامه داد: هر بحرانی که در منطقه رخ بدهد، تبعات آن متحمل اروپا می‌شود و سیل مهاجران از منطقه به سمت اروپا سرازیر خواهد شد، به همین دلیل اروپایی‌ها به دنبال برجام بی هزینه هستند، آمریکا و اروپا نقش پلیس بد و پلیس خوب را بازی می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط کشور رو به بهبود است و آینده بهتری در انتظار ایران است، مقاومت فعال کشورمان جواب داده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82067

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82067/اروپایی-ها-دنبال-برجام-بی-هزینه-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir