کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله شب زنده دار: رسیدن به مراتب عالی انسانی، نیازمند به تلاش و رغبت است

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 شهريور 1398 ساعت 18:50

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: انسان برای رسیدن به "احسن اعمالا" نیازمند به عناصری چون برنامه ریزی، تلاش مستمر شبانه روزی، اراده قوی، زهد و تقوا و... است و طلبه هم از این عناصر مستثناء نیست.


به گزارش قم نیوز آیت الله شب زنده دار پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه عالی فقه علوم اسلامی (تحت اشراف رهبر معظم انقلاب)که در قم برگزار شد، گفت: قرآن زمانی که قصد دارد، هدف خلقت را بیان کند، اشاره به احسن عملا می کند. این نشان  می دهد که انسان باید دنبال عمل احسن و احسن اعمالا باشد.

این استاد اخلاق حوزه افزود: انسان برای رسیدن به احسن اعمالا نیازمند به عناصری چون برنامه ریزی، تلاش مستمر شبانه روزی، اراده قوی، زهد و تقوا و... است و طلبه هم از این عناصر مستثناء نیست.

عضو فقهای  شورای نگهبان بیان داشت: اگر این عوامل مانند سعی و تلاش شبانه روزی، اراده و پشت کار و تقوا و... در کنار هم بود، طلبه موفق می شود اگر چه شخص استعداد ویژه ای نداشته نباشد.

آیت الله شب زنده دار گفت: عنصر اصلی در موفقیت این عواملی است که بیان داشت و همین مسائل مورد توجه اهل بیت(ع) است.

این استاد اخلاق حوزه افزود: در کلام حضرت بقیه الله سخن از بلیغ است و آن بلیغ یعنی رغبت یعنی علاقه مندی و تلاش شبانه روزی و پشت کار است. برای افزایش رغبت هم نیازمند به عواملی مانند توجه و درک به نوکری نسبت به حضرت بقیه الله است. طلبه باید بداند نوکر این دستگاه است و همین توجه موجب ایجاد و افزایش رغبت می شود.

وی با بیان این که هیچ امری در این عالم موازی با خدمت به دین نیست ابراز داشت: ولی این نیازمند به سلاح علم، تهذیب نفس، تقوا و... است.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که گاه ها دیده و یا شنیده می شود، که طلبه از وضعیت و شرایطی که در آن قرار دارد، نأامید است افزود: طلبه و نوکر امام عصر(ع) کسی است که همیشه و در هرجا آماده باشد، دیگر با این سخن، نأامیدی معنا نخواهد داشت.

این استاد اخلاق حوزه افزود:طلبه باید مواظب زی طلبگی  باشد و خود را در همه حال مسئول بداند. توجه به این موارد است که انسان را موفق می کند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 82084

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82084/آیت-الله-شب-زنده-دار-رسیدن-مراتب-عالی-انسانی-نیازمند-تلاش-رغبت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir