کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدید در یک قدمی بازار صادرات کفش و دمپایی قم

خبرگزاری فارس , 25 شهريور 1398 ساعت 12:00

نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم گفت: با ادامه روند کنونی، بازار صادراتی کفش و دمپایی کم کم از دست استان خارج می‌شود و در اختیار ترکیه قرار می‌گیرد.


به گزارش قم نیوز مصطفی کرمانی با اشاره به وضعیت صنعت کفش استان قم اظهار کرد: شهر قم به عنوان یکی از قطب‌های تولید کفش در کشور شناخته می‌شود و صنعت کفش استان بازارهای خوبی داشته است و طی سال‌های گذشته به عنوان صنعت نخست استان شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: مواد اولیه صنعت کفش استان قم بیشتر در پتروشیمی‌های داخل کشور تولید می‌شود، اما در یک سال گذشته به دلیل مدیریت نامناسب در عرضه این مواد، واحدهای تولیدی کفش استان دچار چالش شدند و این مساله صادرات این واحدها را دچار مشکل کرد.

نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم افزود: با ادامه روند کنونی، بازار صادراتی کفش و دمپایی کم کم از دست استان خارج می‌شود و در اختیار ترکیه قرار می‌گیرد و مدیران باید با اتخاذ راهکارهایی از این مساله پیشگیری کنند. برای این که واحدهای تولیدی صنعت کفش استان قم سرپا باشند و اشتغال باقی بماند و بازارهای صادراتی حفظ شوند، راهی جز مدیریت عرضه مواد اولیه پتروشیمی مورد نیاز صنعت کفش نیست.

کرمانی روند صادرات کفش استان قم را رو به کاهش دانست و تصریح کرد: ادامه این مساله موجب کاهش تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی استان می‌شود. عراق، افغانستان و آذربایجان جزو مهم ترین بازارهای صادراتی صنعت کفش و دمپایی استان قم هستند و این بازارها با سال‌ها تلاش برای این صنعت به وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد از محصولات صنعت کفش و دمپایی استان قم صادراتی است و تنها 20 درصد از محصولات این صنعت در داخل کشور مصرف می‌شود، به همین  دلیل اختلال در روند صادرات صنعت کفش و دمپایی استان قم به فعالیت واحدهای تولیدی این صنعت ضربه می‌زند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82095

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82095/تهدید-یک-قدمی-بازار-صادرات-کفش-دمپایی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir