کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: علما در سخت‌ترین شرایط اجازه نابودی مکتب اهل‌بیت(ع) را ندادند

خبرگزاری تسنیم , 25 شهريور 1398 ساعت 15:50

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علما در سخت‌ترین شرایط اجازه نابودی مکتب اهل‌بیت(ع) را ندادند گفت: تحریف قرآن کریم تهمت بزرگی است که برای تبلیغات علیه شیعه بوده است، باید فضایل وبرتری های شیعه را تبیین کنیم و فعالیت در این زمینه بسیار مهم است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در دفتر معظم له برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله فاضل اظهار داشت: بیت مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی بیت علم و فقاهت است و باید عظمت این بیت نگه‌داشته شود، باید آثار بزرگان توسط بیوت آن‌ها در دسترس جامعه قرار داده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به قرآن و تفسیر در حوزه افزود: تهمت‌هایی از سوی برخی نسبت به شیعه وجود دارد که شیعیان توجه لازم به قرآن کریم ندارند درحالی‌که این‌یک تهمت است و قرآن در همه آثار شیعیان موردتوجه است.

مرجع تقلید شیعیان وحدت بین شیعه و سنی را از برکات انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام دانست و اظهار داشت: درنتیجه انقلاب و با تأکید امام راحل ارتباط بین شیعه و سنتی تقویت‌شده و وحدت و اتحادی به وجود آمده است که آثار آن را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: این در حالی است که در تاریخ شیعیان بسیار در مضیقه و تحت‌فشار بودند و زیر ظلم بدخواهان قرار داشتند اما بااین‌حال علما در سخت‌ترین شرایط تشیع را حفظ کردند و اجازه نابودی مکتب اهل‌بیت(ع) را ندادند، درگذشته شرایط به‌گونه‌ای بود که شیعه و علمای آن حق اظهار وجود و نوشتن کتاب و آثار نداشتند.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان این‌که مخالفان در سه عرصه فقه، تفسیر و تاریخ فعالیت کردند، ابراز داشت: در کنار فقه مقارن که موردتوجه حوزه و علما است باید به تاریخ و تفسیر مقارن همه توجه شود تا مطالب تفسیری و تاریخی را به‌درستی برای جامعه بیان کنیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مزیت فقه شیعه بیان‌شده در تفسیر و تاریخ هم باید کار شود و حوزه باید به این موضوع توجه کند چراکه در تفاسیر و تواریخ دیگران مطالب خلاف بسیاری وجود دارد که باید پاسخ داده شود، دیگران در کتاب‌های خود بعضاً یک روایت از ائمه طاهرین(ع) و اصحاب آن ها نقل نکردند اما از خوارج مطلب بیان کرده اند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: در کتب شیعه به آیات و روایات توجه لازم شده اما می گویند که در شیعه به قرآن توجه نمی شود در حالی که تفاسیری مانند المیزان علامه طباطبایی در شیعه داریم که مانند آن پیدا نمی شود و دیگران از چنین تفسیرهایی بی بهره هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تحریف قرآن کریم تهمت بزرگی است که برای تبلیغات علیه شیعه بوده است، باید فضایل و برتری های شیعه را تبیین کنیم و فعالیت در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82100

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82100/آیت-الله-نوری-همدانی-علما-سخت-ترین-شرایط-اجازه-نابودی-مکتب-اهل-بیت-ع-ندادند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir