دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 82104
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله حسینی بوشهری:

طلاب باید در کنار انقلابی بودن مسئولیت‌پذیر باشند

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه طلاب باید انقلابی باشند و روحیه مسؤولیت پذیری داشته باشند،گفت: شبهات و هجمه‌ها علیه روحانیت بیشتر شده ولی این قشر بزرگ مرجعیت علمی و دینی خود را حفظ کرده و مردم نیز روی خوشی به روحانیت نشان می‌دهند.
آیت‌الله حسینی بوشهری:طلاب باید در کنار انقلابی بودن مسئولیت‌پذیر باشند
آیت‌الله حسینی بوشهری:طلاب باید در کنار انقلابی بودن مسئولیت‌پذیر باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه عالی انوار طاها که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد،اظهار داشت: فرصت‌ها زود می‌گذرد و هنرمند کسی است که از این فرصت‌ها به احسن وجه استفاده کند.

وی با اشاره به اهمیت فراگیری علوم دینی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و حضور مراجع و مقام معظم رهبری، طلاب برای ورود در درس و بحث مشکلی ندارند هرچند ازنظر معیشتی در سختی هستند و این موضوع برای ما نیز بسیار سخت است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه طلاب باید انقلابی باشند و روحیه مسؤولیت پذیری داشته باشند،عنوان کرد: طلاب باید سال تحصیلی را باهمت جدی‌تری شروع کنند و ما نیز مسؤولیت داریم مراقب باشیم شرایط زندگی آن‌ها را هم در نظر بگیریم و به اساتید بزرگوار می‌گوییم این ساختمان برای شما است و کار را به‌صورت جدی دنبال کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف تأسیس مدرسه علمیه انوار طاها ابراز کرد: با توجه به اینکه طلابی که در حوزه آزاد مشغول تحصیل هستند لازم است وارد مجموعه‌ای شوند تا عزیزانی گزینش شوند تا افرادی فاضل و تأثیرگذار در حوزه و جامعه تربیت شوند.

تولیت مدرسه عالی انوار طاها با اشاره به شبهات دینی که توسط دشمن مطرح می‌شود، افزود: شبهات و هجمه‌ها علیه روحانیت بیشتر شده ولی این قشر بزرگ مرجعیت علمی و دینی خود را حفظ کرده و مردم نیز روی خوشی به روحانیت نشان می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت طلاب برای ترویج معارف دینی گفت: شرایط امروز جامعه ویژه است و در قتل‌عام و شبیخون فرهنگی قرار داریم که باید از دین و مقدسات دفاع کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری  با تأکید بر اینکه آینده حوزه علمیه باید ساخته شود،خاطرنشان کرد: علما  و بزرگان حوزه تلاش کردند تا ما به‌جایی برسیم و ما هم تلاش خود را برای آینده حوزه در نظر بگیریم تا شرایط حوزه رشد داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceez8v.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما