دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 82109
منبع : خبرگزاری فارس

ورزش قم بعد از 30 سال المپیکی شد / کشتی قم با نجاتی در توکیو

قم نيوز : فرنگی‌کار ملی‌پوش و آینده‌دار استان قم با درخشش در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی 2019 بزرگسالان جهان ورزش قم را صاحب سهمیه المپیک کرد.
ورزش قم بعد از 30 سال المپیکی شد / کشتی قم با نجاتی در توکیو
ورزش قم بعد از 30 سال المپیکی شد / کشتی قم با نجاتی در توکیو
به گزارش قم نیوز ورزش استان قم سال‌ها در انتظار به دست آوردن مجوز حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک، سرانجام با درخشش یکی از نخبه‌ها و استعدادهای خود در رشته موفق و شاخص کشتی فرنگی به سهمیه المپیک 2020 دست پیدا کرد.

علیرضا نجاتی جوان آینده‌دار و موفق کشتی فرنگی استان قم که از سن نوجوانی عضو تیم‌های ملی اعزامی ایران به رقابت‌های برون‌مرزی مختلف است و تجربیات و مدال‌های ارزشمندی از مسابقات آسیایی و جهانی این رشته کسب کرده، امروز به سهمیه بازی‌های المپیک 2020 دست یافت.

نجاتی که همراه با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران به رقابت‌های 2019 کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر نورسلطان کشور قزاقستان اعزام شده، در وزن 60 کیلوگرم برابر حریفان خود به روی تشک رفت و با کسب سه پیروزی ارزشمند حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن را قطعی کرد.

این فرنگی‌کار شایسته در نخستین مسابقه خود طبق قرعه به مصاف رقیبی از کشور ترکمنستان رفت و با غلبه بر این کشتی‌گیر به مرحله بعد راه یافت و در مسابقه دوم خود موفق به عبور از سد فرنگی‌کار اهل کشور مصر شد تا از این مرحله عبور کرده و برابر حریفی از کشور کره‌جنوبی قرار بگیرد.

جوان پرافتخار کشتی فرنگی قم در سومین رقابت خود از سد حریف اهل کره جنوبی نیز گذشت تا حضور خود در پیکارهای المپیک را قطعی کرده و مجوز راه‌یابی به جمع چهار نفر برتر وزن 60 کیلوگرم مسابقات 2019 قهرمانی جهان را نیز به دست آورده و شانس کسب مدال نیز داشته باشد.

بدین‌ترتیب بعد از مهدی مرادی‌گنجه که در سال 1988 از رشته کشتی فرنگی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک سئول را برای ورزش قم به دست آورد، دومین‌بار باز هم از رشته پهلوان‌پرور و مدال‌آور کشتی فرنگی با درخشش علیرضا نجاتی در مسابقات جهانی 2019 صاحب سهمیه المپیک 2020 شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhveo.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما