دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 8213

مسلمانان میانمار قربانی جهل گروه ها شدند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این فاجعه بر اساس تعصبات مذهبی، جهل گروه‌ها و سکوت، حمایت و دخالت دولت آمریکایی میانمار شکل گرفته است
مسلمانان میانمار قربانی جهل گروه ها شدند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی امروز با اشاره به کشتار مردم میانمار اظهار داشت: در کشور میانمار یک فاجعه بزرگ انسانی در حال رخ دادن است و تمام انسان‌ها در برابر این فاجعه مسوول هستند.

وی ادامه داد: این فاجعه بر اساس تعصبات مذهبی، جهل گروه‌ها و سکوت، حمایت و دخالت دولت آمریکایی میانمار شکل گرفته است و در این میان مسلمانان مظلوم این کشور در حال قربانی شدن هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مجامع بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی باید این موضوع را مدنظر داشته و برای حمایت از این مردم به سرعت اقدام کنند.

وی ابراز داشت: مراکز و مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل، دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و تمام مجاری دیپلماتیک و قانونی باید برای توقف این فجایع انسانی اقدام کنند.

کعبی افزود: این توقف فجایع انسانی اتفاقی است که باید در وهله اول بیفتد اما در مراحل بعد باید حقوق شهروندی این مسلمانان مظلوم تضمین شود تا ضمانتی برای ادامه زندگی آنان در این جامعه وجود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: دولت‌های مسلمان و غیر مسلمان باید در ارسال کمک‌های مادی خود برای مردم این کشور شتاب کنند.

وی اذعن داشت: دولت آمریکایی میانمار در آزمون حقوق بشر نمره بدی گرفته و باید توسط نهادهای عمومی حقوق بشری در سراسر جهان محکوم شود.

کعبی ادامه داد: این دولت ساخته و پرداخته آمریکا است که به اسم دموکراسی به مردم این کشور تحمیل شده و اکنون آمریکا باید پاسخگوی جنایت‌های این دولت باشد.

وی افزود: امروز مجامع بین‌المللی در بوته آزمایش قرار دارند و اگر نتوانند جلوی این فاجعه انسانی را گرفته و زخم‌های مردم را تسلی بخشند، در این امتحان مردود شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهر داشت: باید مسئله مسلمانان میانمار در شورای حقوق بشر مطرح شده و از راه‌های قانونی استفاده شود تا این مردم مظلوم از حقوق اساسی و اولیه خود بهره‌مند شوند.

وی با تشکر از اقدامات وزارت خارجه در این زمینه خاطرنشان کرد: این تحرکات باید ادامه یافته تا حقوق این مردم مظلوم به آنان بازگردانده شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.ydciw6d0mgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما