چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 82142
منبع : خبرگزاری تسنیم

انبار 8 تنی داروی غیرمجاز طب سنتی در قم کشف شد

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از کشف حدود ۸ تن داروی غیرمجاز طب سنتی از انبار فردی در قم خبر داد.
انبار ۸ تنی داروی غیرمجاز طب سنتی در قم کشف شد
انبار ۸ تنی داروی غیرمجاز طب سنتی در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز محمود پرهام با اشاره به اینکه با دریافت و بررسی گزارش‌های مردمی، انبار بزرگ تهیه و توزیع غیرمجاز داروهای دست‌ساز و مواد بهداشتی کشف گردید، اظهار داشت: این داروها مربوط به طب سنتی است که در سراسر کشور توزیع می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 8 تن داروهای طب سنتی، قاچاق و داروهای خاص در کشفیات از این انبار بوده، تصریح کرد: ازجمله داروهای کشف‌شده، داروی خون، بوتاکس، تعیین جنسیت و... است که مواد بهداشتی شامل انواع کرم‌ها، پودرها و... نیز به دلیل نداشتن مجوز ساخت، در این انبار موجود بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، بیان کرد: این انبار غیرمجاز زیر نظر فرد فاقد مدرک و صلاحیت اداره می‌گردید و به نظر می‌رسد شعبه‌ای از پرونده کیفری فردی باشد که پیش‌ازاین درزمینهٔ طب سنتی دارای محکومیت بوده است.

وی بابیان اینکه با حضور نماینده دادگاه ویژه روحانیت، معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، اقدام به پلمپ این انبار گردید، خاطرنشان کرد: محل طبابت فرد موردنظر، استان دیگری بوده و داروها از قم به‌کل کشور توزیع می‌شده که ارزش ریالی آن هنوز مشخص نشده است.

پرهام تأکید کرد: تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده و معاونت غذا و دارو مشغول بررسی ده‌ها قلم داروی مختلف از انبار کشف‌شده است که اکثر آن‌ها دست‌ساز است، این پرونده در دست دادگاه ویژه روحانیت در حال بررسی است و اگر چنانچه شعبه‌ای از پرونده فردی باشد که پیش‌ازاین در قم بازداشت و محکوم‌شده بود،‌ مقامات قضایی اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxq97.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما