چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 82144
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازشدن درد و دل شهردار قم؛ این‌همه انتظار از شهرداری در توانمان نیست

قم نيوز : شهردار قم با اشاره به عدم برنامه‌ریزی برای برخی از برنامه‌های اجرا شده در قم گفت: در سطح استان باید فکری برای این موضوع شود چراکه واقعاً تحت‌فشار هستیم و شورای تأمین باید ردیف بودجه‌هایی برای این موارد در نظر بگیرد.
بازشدن درد و دل شهردار قم؛ این‌همه انتظار از شهرداری در توانمان نیست
بازشدن درد و دل شهردار قم؛ این‌همه انتظار از شهرداری در توانمان نیست
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز در یکصد و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به شرایط نامناسب استفاده از اتوبوسرانی اظهار داشت: در برنامه پنجم قرار بود سهم استفاده از اتوبوس در حمل‌ونقل عمومی به 50 درصد برسد که هم‌اکنون این وضعیت در شرایط غم‌انگیزی است.

وی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در زمینه حمایت از حمل‌ونقل عمومی عمل نکرده است، ابراز کرد: دولت مشکلات خاص خود را دارد ولی هم‌اکنون قیمت اتوبوسی که زمانی 100 میلیون تومان بود به یک میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است که رقم بسیار بالایی بوده و تنها از عهده شهرداری‌ها بر نمی‌آید.

شهردار قم با گلایه از درخواست‌های متعدد برای استفاده از اتوبوس برای مراسمات مختلف اضافه کرد: هرکسی در این شهر برنامه و مراسمی داشته از شهرداری توقع واگذاری اتوبوس دارد و سهم هیچ‌کس جز شهرداری در این مراسمات روشن نیست.

وی با تأکید بر اینکه مراسمات خاص و زیادی در شهر قم انجام‌شده که درخواست‌های زیادی از شهرداری برای مشارکت می‌شود، افزود: با این شرایط نمی‌توان وضعیت اتوبوسرانی در قم را مدیریت کرد و همه از شهرداری انتظار دارند.

سقائیان نژاد با اشاره به عدم برنامه‌ریزی برای برخی از برنامه‌های اجرا شده در قم گفت: در سطح استان باید فکری برای این موضوع شود چراکه واقعاً تحت‌فشار هستیم و شورای تأمین باید ردیف بودجه‌هایی برای این موارد در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری بسترساز خدمات به شهروندان بوده و باید به سهم خود عمل کند، ادامه داد: وظیفه شهرداری نصب دوربین‌های ترافیکی و نه دوربین‌های نظارتی است و نباید شهرداری جورکش دیگران باشد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: مردم در شرایط نامناسب اقتصادی هستند و بودجه شهرداری هم از مردم دریافت می‌شود که در این شرایط نباید بودجه‌ها در مسیرهای نادرست هزینه شود.

وی لایحه اخذ عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییر جهت در نقشه ساختمان را مشکل‌ساز برای شهر قم ذکر کرد و گفت: باید منفعت شهر در نظر گرفته شود و تصویب این لوایح تنها به نفع مالکین و بر خلاف منفعت شهر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5zav.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما